До морето за 4 часа с влак - някога в бъдещето

До 2020 г. ще имаме едва 400 км трасета за скорост от 160 км/час

по статията работи: Ралица Стоянова | 11.04.2013 | 15:16
До морето за 4 часа с влак - някога в бъдещето
inews.bg/Марио Евстатиев

Очакваното от 10 години постижение да стигаме до морето за 4 - 4,5 часа засега остава в бъдещето. Това заяви Чавдар Трендафилов, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".

Нововъведените 30 спални пътнически вагона в БДЖ са с максимална скорост от 160 км в час, но те няма да съкратят времето за стигане до морето, защото локомотивите са същите, обясни той.

По жп пътя София - Варна се рехабилитира отсечката от Горна Оряховица към Варна.

До края на новия програмен период 2014-2020 г. България ще има едва 400 км жп трасета за скорост на влаковете от 160 км/час. Това съобщи изпълнителният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев, цитиран от БТА.

Той уточни, че електрифицирани и със скорост от 160 км/ч. са линиите Пловдив-Свиленград - изцяло и Пловдив - Бургас - частично.

Новите вагони на БДЖ няма да могат да пътуват по линии извън България, защото това може да доведе до санкции от Европейската комисия за нерегламентирана държавна помощ, информира изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев.

Причината е, че тези вагони са купени с пари на държавата в държавна фирма, която е спечелила търг и изпълнява договор за обществена услуга.

На първото пробно пътуване от София до Вакарел с четири от 30-те нови спални пътнически вагони днес присъства и служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев.

По думите на Кръстев всички 30 вагона са вече в България. Те имат европейски сертификат и остава да бъде довършена техническата им паспортизация, което трябва да приключи до края на месеца. От жп администрацията се надяват новите спални вагони да тръгнат от 1 май.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


16 zvercheto zvqr 12.04.2013 | 11:52
някога в бъдещето чак 2012 ???
15 Lady Garga 11.04.2013 | 18:04
За такава малка държава, като нашата трябваше отдавна да имаме ПЕРФЕКЮТНО развита инфраструктура и железници. Но...:)
14 Изабела Белла 11.04.2013 | 18:03
"Новите вагони на БДЖ няма да могат да пътуват по линии извън България, защото това може да доведе до санкции от Европейската комисия за нерегламентирана държавна помощ, информира изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев. Причината е, че тези вагони са купени с пари на държавата в държавна фирма, която е спечелила търг и изпълнява договор за обществена услуга.' - И какво от това/ Малко това не го схващам?
13 Lady Garga 11.04.2013 | 18:00
Хич не се надявам някога тази държава да се оправи. Трябва да стане някакво чудо наистина!
12 Lady Garga 11.04.2013 | 17:59
Да, наистина! Това са едни смели мечти!
11 stasko original 11.04.2013 | 17:07
идея за подобрение ... работи в германия http://bit.ly/14V6wMC
10 Мирослав Макавеев 11.04.2013 | 16:13
Не виждам как ще стане,дано поне доживея да го видя!
9 Ivan Minchev 11.04.2013 | 15:58
До 2020 г. ще имаме едва 400 км трасета за скорост от 160 км/час - нищо няма да имаме и толкова, щото ако не се приватизира Товарни превози...не ги виждам...
8 мрачен интелектуалец 11.04.2013 | 15:54
Само прехода до Мездра е час и половина и няма как да бъде съкратен, заради терена. А трасето оттам до Горна Оряховица в момента е идеално за развиване на такива скорости, въпроса е, че няма вагони и локомотиви, който да ги правят.
7 Evgenia Nikolova 11.04.2013 | 15:52
Явно няма да се случи в близките 10 години!
6 Jana Kirova 11.04.2013 | 15:50
Хареса ми идеята за новите спални вагони с душ кабина и тоалетна, с тях определено ще се пътува добре, но предполагам и на по-висока цена.
5 Meglena Barutchieva 11.04.2013 | 15:47
тогава наистина ще си заслужава човек да се качи на влак.
4 Красимира Тачева 11.04.2013 | 15:43
Все едно сме някаква държава от третия свят!
3 hristo stoimenov 11.04.2013 | 15:33
Това според мен е един от огромните недостатъци на родните железници - скоростта, после са условията... Ако поработят по този въпрос има шанс да ги съживят.
2 maria manolova 11.04.2013 | 15:30
хаха, заглавието е доста "обнадеждаващо"
1 Коста Николов 11.04.2013 | 15:26
Няма как влак да се движи по-бързо от кола, имам предвид в България, просто не го виждам в близките 50 години, а и особеностите на страната ни са такива.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 История.bg
  • 22:00 Страсти в Тоскана 3 тв филм /16...
  • 23:00 По света и у нас
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "В ръкавиците на Пулев" - спортна...
  • 00:10 "Шерлок" - минисериал, с.4, еп.3...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Много мой човек" - сериал, сезон 1
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
  • 00:30 "Снайперист" - сериал, сезон 3
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 2
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.