Очакваното от 10 години постижение да стигаме до морето за 4 - 4,5 часа засега остава в бъдещето. Това заяви Чавдар Трендафилов, изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ".
Нововъведените 30 спални пътнически вагона в БДЖ са с максимална скорост от 160 км в час, но те няма да съкратят времето за стигане до морето, защото локомотивите са същите, обясни той.
По жп пътя София - Варна се рехабилитира отсечката от Горна Оряховица към Варна.
До края на новия програмен период 2014-2020 г. България ще има едва 400 км жп трасета за скорост на влаковете от 160 км/час. Това съобщи изпълнителният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев, цитиран от БТА.
Той уточни, че електрифицирани и със скорост от 160 км/ч. са линиите Пловдив-Свиленград - изцяло и Пловдив - Бургас - частично.
Новите вагони на БДЖ няма да могат да пътуват по линии извън България, защото това може да доведе до санкции от Европейската комисия за нерегламентирана държавна помощ, информира изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИАЖА) Веселин Василев.
Причината е, че тези вагони са купени с пари на държавата в държавна фирма, която е спечелила търг и изпълнява договор за обществена услуга.
На първото пробно пътуване от София до Вакарел с четири от 30-те нови спални пътнически вагони днес присъства и служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията Кристиан Кръстев.
По думите на Кръстев всички 30 вагона са вече в България. Те имат европейски сертификат и остава да бъде довършена техническата им паспортизация, което трябва да приключи до края на месеца. От жп администрацията се надяват новите спални вагони да тръгнат от 1 май.