Намерели са възможност да сключват договори, но не за строителство, а например за наем на механизация, за доставка и услуги. Така те са възлагали строителството. Фирмите идват и строят, а договорът с тях е за доставка на материали, например.
Това разкри по БТВ Георги Георгиев от ИТН.
Той допълни още: "Тук няма гаранция за качество. Фирмите не носят никаква отговорност, защото те имат други договори. Така отговорност се носи от държавната фирма "Автомагистрали". Общият размер на "ин хаус" поръчките е за 3, 6 млрд. лева само тук. Имаме скъпо и некачествено строителство. Това е резултатът, защото няма гаранция. Тази фирма е фирма касичка и разпределител. Цената е такава, каквато те я определят. Строителят не е този, който действително строи. Не е добра идеята за такива фирми. Те трябва да са за изключения, а не като правило, както е у нас. Законът позволява "ин хаус". В Европа той е по изключение, а при нас е основополагащ метод за изразходване на публични средства.