Европейската комисия (ЕК) позволи на англо-холандската компания Unilever да закупи козметичния бизнес на американската Sara Lee. Разрешението обаче е съпроводено от изискване – Unilever трябва да се откаже от бранда Sanex и свързаните с него дейности в Европа.
Без тази марка обединението няма да предизвика изменение на конкуренцията на пазара в Европейската икономическа общност или на част от нея.
Unilever произвежда широк кръг потребителски стоки. Компанията се "настъпва" с американската Sara Lee по отношение на продуктите за лична хигиена. Дезодорантите на европейската компания (Axe, Dove и Rexona) се конкурират основно с дезодорантите Sanex, които се продават в много европейски държави. Sara Lee е собственик и на марките Radox, Duschdas, Badedas и Monsavon.
Unilever съобщи за плановете си да купи бизнеса на американската компания още в края на април. Европейският регулаторен орган започна задълбочено разследване на сделката на 31 май, тъй като опасенията бяха, че обединението може да наруши правата на европейските потребители.