Измамите, които вършат служителите на компания или дадена адинистрация, не просто ощетяват финансово институцията, а разрушава доверието в нея. Това коментира одиторът Джон Хол в дискусия за публичните финанси, организирана от Фондация "Америка за България".
Той обясни, че е важно да бъде определен профилът на служителя, извършил измами. Има например хора, които са част от престъпни групи и това им е работата. Други обаче в даден от живота си момент губят контрол и променят своето поведение, въпреки че досега са се ползвали с доверие или са заемали високи постове, пише Econ.bg.
Освен това има и няколко категории измами, разказва още Хол. Освен за кражби, извършвани чрез счетоводни документи ( пр. фактура за разплащане с "надута" сума), говорим и за манипулиране на резултатите (пр. във финансовите отчети), както разбира се и за корупция.
Някои измами са толкова мащабни, че могат да сринат компанията - "убиват" репутацията ѝ и дори да доведат до отнемане на лиценза ѝ.
Три са нива на противодействие на измамите в организациите, допълва специалиста. На първо място е, разбира се превенцията. Важно е измамите да бъдат установено възможно най-рано, а третото ниво е вече разкриването.