Загубите на БДЖ намаляват. За осемте месеца на годината те са в размер на почти 9,5 млн. лева при 25 млн. лева през 2011 г.
Държавната субсидия се изплаща навреме, с изключение на юлската, която не е получена. Проблемът е с кредита от Световната банка, обясни временно изпълняващият длъжността шеф на холдинга Велик Занчев пред БНР.
Като цяло железницата е в много тежко финансово състояние и надали ще може да излезе от него, ако не бъдат продадени "Товарни превози" или министерствата на финансите и транспорта не поемат ангажимент към железницата, коментира шефът на превозвача.
За момента оптимизация на персонала в БДЖ не се предвижда. Не е ясно кога ще бъдат пуснати в експлоатация шестте нови пътнически вагона, за които се твърди, че отговарят на всички изисквания. Те трябваше да влязат в употреба още от началото на месец септември тази година.
Вчера (8 октомври) стана ясно, че се обмисля Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и БДЖ "Пътнически превози" да се обединят.