Загубите на БДЖ намаляват

Съкращения на персонал не се предвиждат, каза шефът на дружеството

по статията работи: Ралица Стоянова | 09.10.2012 | 12:50

Загубите на БДЖ намаляват. За осемте месеца на годината те са в размер на почти 9,5 млн. лева при 25 млн. лева през 2011 г.

Държавната субсидия се изплаща навреме, с изключение на юлската, която не е получена. Проблемът е с кредита от Световната банка, обясни временно изпълняващият длъжността шеф на холдинга Велик Занчев пред БНР.

Като цяло железницата е  в много тежко финансово състояние и надали ще може да излезе от него, ако не бъдат продадени "Товарни превози" или министерствата на финансите и транспорта не поемат ангажимент към железницата, коментира шефът на превозвача.

За момента оптимизация на персонала в БДЖ не се предвижда. Не е ясно кога ще бъдат пуснати в експлоатация шестте нови пътнически вагона, за които се твърди, че отговарят на всички изисквания. Те трябваше да влязат в употреба още от началото на месец септември тази година.

Вчера (8 октомври) стана ясно, че се обмисля Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и БДЖ "Пътнически превози" да се обединят.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


17 aastera aastera 09.10.2012 | 20:25
Каквото и да се прави,винаги се опира до липсата на нова технология. Първото е нов ПЖПС/подвижен състав локомотиви+вагони/. Второто е липса на нова технология/не може с ГДВ от 80-те години/. Трето за да се напрови нещо не са необходими политически приоми,а професионални качества. Четвърто няма как да се получи след като,политиката винаги е над икономиката/т.е. здравия разум/.
16 Дядо Либен 09.10.2012 | 17:29
Ако подобрят и събираемостта на парите от билети, в края на годината може да се окаже дори, че са на печалба.
15 Емилия ОтЛьонеберя 09.10.2012 | 16:20
Съкращения на персонал не се предвиждат, каза шефът на дружеството - е това е най-важното
14 чичо съби 09.10.2012 | 14:20
Наистина имаше страшно много кражби последните 20 години, а с ония вагони какво стана - така и не се разбра. Трябва да се приватизира това БДЖ, защото иначе се рискува да фалира.
13 чичо съби 09.10.2012 | 14:10
Вече на съкращенията в БДЖ "оптимизация на персонала" ли му се вика. Боже, Господи - какви железници имахме едно време - сега всичко отиде по дяволите...
12 SloMo disco 09.10.2012 | 13:40
Ми да стане. Защо ги разделиха, нали точно с тази цел го направиха? И сега като видяха, че никой не иска да ги купува, пак ги събират. Некадърници!
11 Mahat Ma 09.10.2012 | 13:37
Добре че са пенсионерите и студентите, че без тях дружеството да е отдавна фалирало. Наистина много неудобно се пътува с родните влакове, а за някои връзки се чака по 2-3 часа. Случвало ми се е в студентските години да вися зиме с часове в чакалнята на Мездра при минусови температури:( Този зловещ спомен ще го помня завинаги.
10 Сантра Стефанова 09.10.2012 | 13:33
Заедно със загубите, намаляват и желаещите да се возят на този транспорт. Родните влакове можаг спокойно да се нарекат влакчета на ужасите, особено през лятото, когато в неклиматизираните купета температурата става 40 градуса, че и отгоре.
9 Toni Tasseva 09.10.2012 | 13:31
За да мине на плюс трябва да стане частна. Виждаме какво се случва с държавните предприятия - вагони изчезват, гориво се краде, вагони се подпалват. Определено трябва много да се инвестира в железницата, за да покрие минимума.
8 Даная Михайлова 09.10.2012 | 13:30
Като спрат да крадат всички от БДЖ и ще е на печалба даже
7 Mitko Peev 09.10.2012 | 13:29
О, много вода ще изтече докато и нашите влакове се доближат до западноевропейските си побратими. Чух, че от догодина отново щели да увеличават цената на билетите, но за съжаление, на този етап подобрения не виждаме, а тъкмо обратното.
6 SloMo disco 09.10.2012 | 13:14
А докато компанията мине на плюс ще минат сигурно още 2 години. А какво остава за някаква печалба и т.н. Проблема е, че компанията се управлява от хора, които не са виждали влак през живота си.
5 Средновековен Рицар 09.10.2012 | 13:12
Наистина имаше много персонал, който се чудеше къде да се подпира и какво да прави. Няма нужда от толкова много служители в железниците, защото се вижда, че сега си функционират нормално и трупат все по-малко и по-малко задължения.
4 известна личност 09.10.2012 | 13:11
В момента БДЖ не е много апетитна хапка за инвеститорите, но това ще стане през 2013-2014 година, когато държавата ще е завършила вече софийското метро и усилията ще бъдат пренасочени за подобряване услугите на БДЖ.
3 властен олигарх 09.10.2012 | 13:09
Много хора са готови да плащат по-скъпи билети, само и само да се движат в комфортни купета, с климатик, работещо парно и удобни седалки. В Германия автобуси почти не пътуват, а всичко живо се придвижва предимно с влакове, които пътуват с 200-300 километра в час.
2 Средновековен Рицар 09.10.2012 | 13:08
Крайно време е да се изплатят всички задължения на БДЖ и повече да не се трупат никакви дългове. Тази компания може да излезе много на плюс, ако има добре водена политика за следващите 2 години.
1 Милена Симова 09.10.2012 | 12:56
Е, че те колко човека съкратиха, още малко ако съкратят и ще трябва робот да управлява машините и да продава билетчета и т.н.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.3 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.