Икономическата криза удари всички сектори и рекламата не прави изключение. Според някои експерти спадът в рекламния сектор е драстичен. Според други кризата е период на зрялост и осъзнаване на ефективността на рекламата.
Рецептата за справяне със ситуацията е не да се увеличават бюджетите, а да се работи по-качествено, казва Христо Кафтанджиев, професор във Факултета по журналистика и масови комуникации на Софийския университет и ръководител на Катедрата по масови комуникации и пиар пред Econ.bg.
"Това означава, че трябва да маркетираме продуктите и услугите още по-добре, да използваме максимално преимуществата на различните маркетингови комуникации, да ги интегрираме още по-ефективно. И най-вече, да мислим от гледна точка на мрежата", обяснява той.
Има тенденция за увеличаване на вложенията в интернет реклама, заявява експертът по маркетинг и реклама Кристиян Постаджиян. Той прогнозира, че скоро в онлайн пространството ще се появят реклами, създадени от самите потребители. Професионалистите не трябва да ги ядосват, защото в противен случай нищо чудно да се появят контракомуникации – пародийни реклами, черен пиар и т.н.
Какво казват още експертите относно бъдещето на рекламата прочетете в Econ.bg.