Изграждането на високоскоростната жп линия София-Видин започва през 2014 г.

Влаковете щели да се движат със 160-200 км в час

по статията работи: Андриян Георгиев | 26.10.2011 | 18:43

Изграждането на високоскоростната железопътна линия София-Видин започва през 2014 г. с европейско финансиране, съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, цитиран от БТА.

Транспортният министър определи проекта като значим и важен не само за страната, Северозападна България, но и за европейските ни партньори. За Европа железопътният транспорт е "зелен, приоритетен и екологичен", посочи той и припомни, че линията Видин-София е част от коридор номер 4, свързващ западната част на ЕС с пристанище Солун.

Линията ще бъде изградена по 80% ново трасе от 250 км, като по нея влаковете ще се движат с 160-200 км в час.

Според министъра проектът ще осигури за региона допълнително работни места, а също така ще даде и тласък на  икономическото му развитие.

Московски допълни, че има осигурено финансиране за подготовка и техническо проектиране на линията, което трябва да завърши до 2014 г.

Търсело се ново техническо решение за преминаване на високоскоростната линия през Враца, така че градът да не бъде разделен на две части. Транспортният министър уточни, че има няколко технически решения, включително и за изграждане на подлез, като проектът ще бъде променен, за да се реши проблемът в интерес на жителите на града.

В отговор на въпрос за тежкото състояние на железопътната линия през Искърското дефиле, министър Ивайло Московски посочи, че се подготвя пакет от проекти за финансиране чрез заем от Световната банка, в който са включени 140 млн. лв. за закупуване на специализирана механизация за рехабилитация на железопътна инфраструктура.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


7 Силвия Димитрова 27.10.2011 | 17:33
Тази високоскоростната жп линия е планувана и приоритетна за ЕС, които и ще финансират изграждането й. От там ще минават влаковите композиции от чужбина през Дунав мост до столицата и дълбоко се съмнявам, че линията ще е достъпна за българското население. От горе на всичко ще минава през защитени зони.
6 Иван Цветков 27.10.2011 | 12:37
Това се казва на Гол тумбак, чифте пищови! На какво отгоре ще се прави високоскоростна жп линия? Кое в жп транспорта ни е наред, че ще правим високоскоростна линия? Нито една друга линия (със съвсем малки изключения) не е наред, какво остава за високоскоростна?
5 Данчо Георгиев 27.10.2011 | 10:44
Не знам Московски ли ги твърди тези неща, ама с локомотивите, които дърпат в момента старите руски вагони, не може да се развие повече от 130 километра в час, бе значение от пътя, релсите и т.н - прекалено амортизирани са. Това ми го сподели мой познат - машинист в БДЖ. А не виждам Министър Московски да коментира купуването на по-модерна техника след като ще правим европейски, бързи и модерни железници.
4 Петър Стоянов 27.10.2011 | 09:15
"Линията Видин-София е част от коридор номер 4, свързващ западната част на ЕС с пристанище Солун." Той и за това ще го правите скоростен, за да угодите на Европа - на България това не е нужно по простата причина, че Видин не е някакъв супер икономически или културен център, напротив - най-бедната община в целия Европейски съюз. И ще стане така, че европейците, които минават през нашата държава или ни идват на туристически гости точно от там, ще виждат първо най-бедната част от страната ни...
3 Свежка . 26.10.2011 | 19:41
Пътувала съм по линията и останах с най-лоши спомени. Влаковата композиция е твърде недостатъчна и купетата бързо се пълнят с хора. От познати знам, че по празниците винаги има правостоящи, колкото да напълнят още един вагон, а сред редовно пътуващите са пенсионери, които изненадващо успяват да помъкнат в пъти по-тежки от самите тях дисаги, въпреки че във влаковете са разлепени надписи, в които се уточнява, че човек има право да превозва до 30 кг. личен багаж.
2 d.krumova _ 26.10.2011 | 19:06
Добре, че е Дунав мост 2, за чиито потребности пипнаха и железопътните трасета в областта, та един ден видинчани и рахат да видят от цялата тази работа.
1 Георги Петров 26.10.2011 | 18:53
Тази линия трябва да бъде завършена час по-скоро. Не е нормално от София до Видин да се стига с влак за 5 часа!

ТВ програма

Кино

  • Сега Любов и саможертва тв филм /3...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Ал Хайба тв филм /10 епизод/ (12)
  • 00:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:40 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:15 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:10 Малки истории /п/
  • 04:05 Чешити /п/
  • Сега "Коя е тази песен?" - музикално...
  • 22:30 "От местопрестъплението: Маями" -...
  • 23:30 bTV Новините - късна емисия
  • 00:00 "Добрият доктор" - сериал, с.6, еп.4
  • 00:50 "Спирала" - сериал, с.3, еп.11
  • 01:45 "Приятели" - сериал
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Хавай 5-0" - сериал, сезон 10
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 4
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 2
  • 01:00 "Черният списък" - сериал, сезон 7
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
  • 03:00 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.