Изтича срокът, който Дянков даде на БДЖ

Ръководството трябва да представи план за допълнителни реформи и мерки за преструктуриране

по статията работи: Кремена Бедерева | 06.08.2012 | 09:40

Изтича срокът, който вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков даде на ръководството на Холдинг БДЖ да представи план за допълнителни реформи и мерки за преструктуриране и ефективна работа на дружеството.

Ако това се случи и оздравителните мерки бъдат одобрени, железниците ще получат августовската държавна субсидия от около 14 млн. лева, съобщава БНР.

Тя беше спряна преди месец, защото железниците не превеждали вноските си по взетия през 1995 г. заем от Световната банка, по който държавата е гарант.

Преди дни изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев заяви, че ако субсидията не бъде изплатена до 10 август, дружеството трябва да мине на авариен режим.

От БДЖ обявиха, че собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Според изпълнителния директор на БДЖ ще се наложат драстични съкращения на персонала и спиране на поне 200 влака.

Финансовото министрество обаче е категорично, че вноските по взетия заем трябва да се превеждат. Още в петък министър Дянков отрече твърденията на ръководството на превозвача, че без държавната субсидия ще се стигне до освобождаване на половината железничари и спиране на 50% от влаковете, припомня БНТ.

Тази седмица се очаква да бъде създаден и Кризисен щаб за спасяване от фалит на БДЖ - "Пътнически превози". В него ще влязат представители на ръководството, министърът на транспорта и заместник-министри.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


32 kaloyan ivanov 06.08.2012 | 17:00
Така е, на железниците в останалия свят не се гледа просто като на предприятия, а като на важен двигател за икономиката.
31 Milica Georg 06.08.2012 | 16:31
Наистина не е нормално този толкова предпочитан, евтин и удобен транспорт у нас да бъде затрит с лека ръка - къде заради частния интерес, къде заради алчност. Навсякъде в Европа железниците са държавен приоритет.
30 Сани Д 06.08.2012 | 16:14
Да вземат да освободят и кондуктори, които не продават билети, нито осъществяват контрол. да не говорим за множеството нерентабилни линии.
29 Dwight Yorke 06.08.2012 | 16:14
Обоснови се малко. Как точно смяташ, че ще стане това? Много е важно БДЖ дали ще остане държавно или частно предприятие, защото ако е частно, то вината е единствено на частника, а не не държавата както е в случая.
28 Иван Ангелов 06.08.2012 | 16:12
Отдавна трябваше да го направят, но това още не се е случило. Направо и аз не знам какво мислят да правят от родното БДЖ. Въобще не са добре нещата при тях.
27 Jason Bourne 06.08.2012 | 16:11
Така си е Чоки, но тази промяна не идва и не идва. Все едни и същи хора са вътре и тъпчат на едно място. Няма как така с магическата пръчица да се оправят нещата.
26 Dwight Yorke 06.08.2012 | 16:09
Много пари губят, а все повече и повече вървят към фалит. Ако не дойде държавна помощ или частен инвеститор, то нищо чудно да фалират окончателно.
25 Иван Ангелов 06.08.2012 | 16:08
Никакво развитие няма там обаче. Чак се чудя и аз как може да тъпчат железниците на едно място без да имат някакъв напредък? Не го намирам въобще за нормално това.
24 Jason Bourne 06.08.2012 | 16:07
Нищо не върви в това БДЖ. Чак ми става жал за малкото кадърни хора, които работят там. Отнасят го заради некомпетентната политика на старите кучета.
23 Фани Василева 06.08.2012 | 15:36
например - до всяка мотриса милиционер, а за по-сигурно нередовните пътници да се ловят с полицейски кучета, като у Францията.
22 Сани Д 06.08.2012 | 11:52
Не може толкова години железниците да са като разграден двор и да очакваме нещо добро, макар че вече минималните стъпки в насока реформиране на тази зле смазана машина дават резултат.
21 krenvirsh salamov 06.08.2012 | 11:13
да видим какъв ще е този план и какво ще направят :)
20 julieta jivkova 06.08.2012 | 11:07
не трябва да има никакви съкращения , това няма да подобри нищо , искат се нови влакове и то много , все пак голяма част от населението , пътува с влакове
19 Gotinoto Choki 06.08.2012 | 11:05
Просто трябва да има съкращение и подмяна на остарялата техника! И по-крути мерки за опазване на горивото!
18 безкомпромисната кирка 06.08.2012 | 10:58
Факт, защото състоянието на предприятието не е такова от няколко дена, а от 30 години! Дори този кризисен щаб трябваше да се създаде още от предишните властимащи
17 Анита Кралева 06.08.2012 | 10:57
Тази седмица се очаква да бъде създаден и Кризисен щаб за спасяване от фалит на БДЖ - "Пътнически превози". Струва ми се че този щаб трябваш да бъде създаден много отдавна!
16 Фани Василева 06.08.2012 | 10:55
Реформите в БДЖ закъсняха и сега се изплащат заеми в резултат на системното източване на железниците. да не говорим колко пари като в бездна хвърли държавата...
15 Silvi Milenova 06.08.2012 | 10:54
"От БДЖ обявиха, че собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. " -и аз така казвам администрация да заминава!
14 Vanesa Apostolova 06.08.2012 | 10:46
Трябва да има промяна в БДЖ! Голяма мизерия е! Да вземат да освободят малко хора от администрацията!
13 zvercheto zvqr 06.08.2012 | 10:40
ами каквото стане , в крайна сметка БДЖ не в нашите ръце ,че да го оправяме него
12 malko kretenche 06.08.2012 | 10:38
Цветане, какво правилно решение е това според теб!? Предприятието изобщо не трябва да фалира, а да започне да се управлява правилно. Когато се измисли по-добър план за неговото реструктуриране, тогава всичко ще потръгне в правилната посока.
11 malko kretenche 06.08.2012 | 10:37
Естествено, че ще получи такава субсидия. Това, е че Дянков се е забавил е защото наскоро нали го снимаха, че е на моренце. Но няма как държавните железници да бъдат оставени без субсидия.
10 млад жребец 06.08.2012 | 10:32
А фалита и създаването на ново предприятие няма ли да е преливане на пусто в празно? Като се фалира това предприятие с какви кадри ще се направи новото? Нека ти подскажа, СЪС СЪЩИТЕ :) Затова няма смисъл да се фалира и да се гради наново
9 ekaterina tsoneva 06.08.2012 | 10:31
и аз мисля така , трябва да се започне отначало и да се премахне тоталната мизерия на БДЖ
8 cvetan nikolaev 06.08.2012 | 10:27
Правилното решение е фалит и създаване на нова компания.Всичко друго е едно голямо преливане от пусто в празно и празни приказки за социалистическо мислене.
7 loshoto momche 06.08.2012 | 10:15
ще спасят БДЖ , не се притеснявайте :Д
6 млад жребец 06.08.2012 | 10:14
Не, БДЖ няма да фалира :) Колкото и да го повтаряте това тук във форума, това няма да се случи! Субсидията ще бъде отпусната, дори и да представят най-смешния план за спасяване
5 Надя Богданова 06.08.2012 | 10:08
Наистина са под всякаква критика,но все пак трябва да демонстрират желание за добри промени и ще им отпуснат субсидия,а те май и това няма да направят!
4 malka Galka 06.08.2012 | 09:59
Само хора, които имат карти използват БДЖ. Без намалението цените им са същите като на автобусите.
3 borislava tihomirova 06.08.2012 | 09:57
да , БДЖ ще фалира , иначе трябват много пари , за да се оправят нещата , а пари няма , както винаги
2 Marusq Laleva 06.08.2012 | 09:46
Сигурно ще фалират, качеството на услугите им е под всякаква критика.А и след като не си изплащат заема какво очакват, само със заплати не става, трябва гориво, трябва модернизация, само най-бедните вече ползват услугите на БДЖ.
1 pateshki ustni 06.08.2012 | 09:44
а сега , какво ли ще стане с това наше прословуто БДЖ ?!

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.76 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.