За четвърта поредна година бе даден старт на кампанията #steniskanabala. Тя отново ще има за цел да събере средства, за да могат деца, лишени от родителски грижи, които през тази година завършват гимназия, да могат да продължат образованието си. Организатор на инициативата отново е компанията "Мото-Пфое", а основен партньор – БЧК.
От вчера на обновения сайт www.steniskanabala.bg всеки настоящ, бивщ или бъдещ абитуриент може, онлайн или по банков път, да дари средства за образованието на абитуриентите без родители, а Мото-Пфое му предоставя символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска. Всеки сам избира размера на дарението си, но тениската се предоставя при дарения над 20 лв.
Зрелостниците от Випуск 2017 ще избират между три варианта на тениски, с които да отидат на бала или изпращането си. Те се представят от трима застъпници за каузата #steniskanabala. Всеки от тях е с влияние сред младите хора и популярен в обществото. В областта на спорта – това е националният отбор по художествена гимнастика, момичетата, от които очакваме толкова много и безрезервно вярваме, че ще бъдат "златни”. В интернет обществото и сред запалените фенове на YouTube – това е блогърът Крис Захариев – популярен точно сред сегашните ученици. В областта на музиката – певецът, композитор и текстописец Вензи – подкрепя каузата за образованието на абитуриенти сираци във ВУЗ. Младите хора знаят и ценят песните му, той говори на езика на техните емоции.
Още от декември 2016 г. ученици, на които предстои завършване, търсят организаторите на инициативата #steniskanabala и вече дори има поръчки през сайта. Няколко училища в Пловдив, Ямбол и София с нетърпение очакват обявяването на старта и представянето на тениската за 2017 г. Организаторите очакват от днес те да се умножават. Това е добър знак, че младежите разпознават важното и ценното - значи бъдещето на обществото ни е в добри ръце.
В квалифицирането на кандидатите и при разпределението на стипендиите от програмата #steniskanabala и през 2017 г. ще помогне Български червен кръст. Регламентът за това е ясен и може да се намери на сайта www.steniskanabala.bg. DHL отново е официалният логистичен партньор на програмата – те доставят на дарителите тениските, символ на кампанията.
За трите пълни години на #steniskanabala програмата спечели общо 3 173-ма дарители – зрелостници от випуските 2014, 2015 и 2016 от над 50 населени места, но и бъдещи, или вече пораснали абитуриенти, а също така и корпоративни дарители. Дарените средства по програмата са общо 204 540 лв. С тях Мото-Пфое помогна на общо 101 абитуриента без родители да получат стипендия за своето образование през 2014, 2015 и 2016 г.
Даряването на средства за различни каузи е част от последователната политика на Мото-Пфое за корпоративна социална отговорност. Запазена марка в нея са дарителските програми за опазване на природното и културно наследство на България, както и за подпомагането на абитуриенти-сираци. Преди точно 20 години, през 1997 г. Мото-Пфое започна да подпомага бала им с ежегодно благотворително модно ревю, закупувайки тоалети, аксесоари и куверти за празничната вечер.
През 2014 г. Мото-Пфое промени формата на каузата – образование във ВУЗ, вместо блясък за една вечер, за да постигне по-широк обхват и по-значим краен резултат за обществото. Вдъхновяващ пример за тази програма даде група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителната кампания "Пет минути за теб – цял живот за тях", събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на абитуриентския си бал с тениска, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. През 2014 г. Мото-Пфое пое щафетата и вече четвърта година продължава инициативата в България.