Още една автомобилна компания съобщи за рекордни продажби на автомобили в Китай. Американската Ford обяви днес, че през януари 2011 година е продала 53 340 автомобила, което е с 20% повече спрямо предходния януари.
Китайският пазар се оказа спасението на автомобилните компании по време на кризата. Азиатската държава остава остров на икономическия ръст във време на глобалната криза. Освен това пазарът все още не е задоволен, за разлика от Европа и Северна Америка, където доскоро автомобилните компании реализираха продажбите си.
Добрите резултати на Ford далеч не са единствените – друга американска компания – GM пък съобщи за рекорди през януари. Компанията е продала над 268 хил. автомобила на пазара, което е ръст от над 22%. За цялата 2010 година компанията, която държи брандовете Chevrolet, Cadilac, Wulinc и Buick, е продала общо 2,351 млн. автомобили в Китай.
Успехът не подминава и европейските компании. Най-големият автомобилен производител на Стария континент Volkswagen например през януари е продал 175 хил. автомобила, с 29% повече спрямо миналия януари.
Френската Peugeot Citroen пък за цялата 2010 година има рекордни продажби на китайския пазар. За азиатската държава са заминали 3,6 млн. автомобила с европейската марка.
Оказва се, че китайците не само купуват много автомобили, но и започват да се насочват и към луксозните модели. В първи месец на тази година продажбите на германската Mercedes Benz са скочили с 90% до общо 15 330 автомобила. Продажбите на Maseratti, едни от най-луксозните модели, пък са три пъти по-големи в Китай, отколкото в Европа, показват още статистиките на компаниите.