Китайците объркват пазара на луксозни стоки

Изтънчеността във вкусовете им може да причини вреди на някои производители

по статията работи: Владислав Рашков | 06.10.2012 | 13:13
Китайците объркват пазара на луксозни стоки
сп. Vogue
Повече за:

Динамичността в промяната на китайските вкусови интереси на луксозни стоки объркаха големите производители в бранша Burberry и Lois Vuitton, които отчитат спад в продажбите си спрямо 2011 г., предаде CNN.

В същото време китайските потребители донесоха популярността на други компании. Марките Prada и Hermes успяха да отчетат добри продажби тази година, като предполагат, че тенденцията ще се задържи и в бъдеще.

Експерти смятат, че това се дължи основно на изтънчените вкусове на китайците, които си менят вкусовете непрестанно. Тези промени могат да имат неблагоприятен ефект за някои от големите компании на луксозни дрехи,

"Преди няколко години, беше нормално за мъжете в Китай да оставят етикета върху ръкавите на костюмите си, за да се знае каква марка носят", казва Ерван Рамборг от HSBC. По думите му сега същите купувачи предпочитат по-изтънчени дизайни с високо качество.

Базираният в Париж конгломерат PPR е пример за разграничаването на потребителските предпочитания. Луксозната марка Bottega Veneta, част от PPR, прави кожени облекла и аксесоари без набиващи се на окото лога.

Продажбите на Bottega са нараснали с 62% през първата половина на тази година. Същевременно друга марка на PPR – Gucci с ясното си брандирано лого "G", регистрира 17% увеличение на продажбите. Това е добър растеж, но той бледнее спрямо положителното развитие на другите по-изчистени марки на PPR.

Тенденцията се отразява негативно на други модни гиганти. Британската модна къща Burberry Group предупреди, че може да не достигне размера на прогнозираните си продажби през септември.

Същевременно най-голямата компания за луксозни стоки в света Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH)отчете най-малкия темп на растеж на продажбите от лятото на 2009 г. И двете фирми заявяват, че Китай е причина за негативните резултати.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Георги Люцканов 06.10.2012 | 19:23
Всеизвестен факт е,че китайците са най-големият производител на всичко.Обаче качеството на китайските реплики е в пъти по-ниско от оригинала.Някои държави вече въведоха мерки против китайския внос,с повишаване на акцизите на някои стоки.
1 Ivan Ivanovski 06.10.2012 | 14:05
Да спрат да нарастват като популация,че скоро няма да има какво да ядем /глобално/ а не само да мислят какво луксозно да си купят.След 30 години и добрара храна ще бъде лукс!

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Истории от Олимпийските игри
  • 13:30 Най-хубавите години от нашия живот...
  • 14:30 Българското село
  • 15:00 Малки истории
  • Сега "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Богатствата на България" -...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Фарът на Морая" -...
  • 14:30 "Без багаж" - документална травъл...
  • 15:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "bTV разказва" - документална...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Любов от миналото" - с уч. на...
  • 14:15 "Любов по график" - с уч. на Ансли...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.