"Цари пълен хаос с изравнителните сметки на Топлофикация, който остава за сметка на потребителите. Напълно основателно беше очакването за намаляване на цените, които хората трябва да платят”, заяви в ефира на Нова телевизия омбудсманът Диана Ковачева.
Поради тази причина тя е поискала проверка от КЕВР, за да бъде установено защо на хората се връщат символични суми от изравнителни сметки.
"До нас достигат сигнали за 20 лв. Мисля, че тази сума е меко казано неуместна. Да не казвам, че са подигравка с хората, защото когато цената на природния газ намалее драстично, има очакване, че за тези месеци прихващането ще бъде усетено. Възмущението на хората е основателно, всички са изненадани от сметките”, обясни Ковачева.
Според нея правата на потребителите са нарушени, тъй като фактурите са неясни за потребителите. Яснотата на фактурите било изискване на Европейската комисия и е нарушение. Има и хора, които изобщо пък не са получили изравнителните си сметки.
"Проверката трябва да установи до каква степен сумите, които трябва да бъдат прихванати, са адекватни”, добави омбудсманът.