Бизнесът има интерес да влиза в училище, тъй като срещите с деца дават на професионалистите възможност да популяризират своята професия, бранш или бранд.
Училището, от своя страна, също има интерес от разговорите между учениците и предприемачи. Срещите с успели хора ги мотивират, тъй като те стават техен пример за подражание. Създават се и връзки между изучаваните предмети и реалния бизнес, както и възможности за професионално ориентиране.
Това беше изводът от кръглата маса "Професионалисти в училище", която се проведе днес.
"Всеки служител е ходещата реклама на една компания", заяви Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондацията "Помощ за благотворителността". Тя добави, че разговорите с младите хора носят допълнителни ползи за работодателя в директен бизнес план.
От друга страна доброволческата инициатива на предприемачите от различните браншове е помогнала на много ученици на прага на решението им по какъв професионален път искат да поемат. Причината е, че личният контакт с вече успели хора им осигурява достъпа до информация, която не биха намерили другаде.
Като цяло децата не се ориентират толкова лесно в този аспект, заяви Тодорина Атанасова, директор на столичното 17 СОУ "Дамян Груев". Тя обясни, че за да се ориентират правилно, те черпят информация от различни сайтове, от приятели, от познати, дори от имиджа на училището, в което учат. Това важи както за седмокласниците, които трябва да изберат подходящия гимназиален курс, така и за завършващите гимназия.
По съвсем различен начин те взимат своите решения, когато успеят да си представят какво би било, ако следват определена професия. Освен това, контактът очи в очи с професионалистите им дава възможност да получат искрени и спонтанни отговори на възникналите въпроси.
Повече за инициативите "Професионалисти в училище" и "Дни на доброволчеството" прочетете в Econ.bg.