Проектът за строеж на Алепу е един пример за хаотичност в строителството. Въпросът е концептуален - той е огледален на държавата, каза днес пред БНТ служебният регионален министър арх. Виолета Комитова. Тя допълни, че там има две подпорни стени - едната подпира хълма на Свети Тома, а другата - пътя към шофьорския плаж, като едната си е изградена като такова съоръжение, а втората е с клетъчната структура, която всички казват, че прилича на хотел.
"Точно тук идва измамата - в строежа се намират три асансьора за хотелската част, а е пуснат в изпълнение като подпорна стена. Този обект е с две различни разрешения за строеж - такова чудо няма в моята практика", допълни Комитова.
За първи път строежа на т.нар. Шофьорски плаж в непосредствена близост до комплекса "Свети Тома", който е построен на едноименния нос, влезе в новините в началото на м.г. Първите проверки там започнаха с появата на строителна техника, а според отразеното в протоколите след приключването им дружеството "Главболгарстрой" само укрепвало свлачище. Впоследствие прокуратурата откри различни нарушения около строежа, а разрешението на "Алепу вилидж", както е предишното наименование на комплекса, бе обявено за нищожно от Административния съд в Бургас. Очаква се произнасянето на Върховния административен съд. Наскоро проектът беше купен от нов инвеститор.
Коментирайки ситуацията с държавното дружество "Автомагистрали" тя каза, че има достатъчно доказателства да нарушения и те са открити и при проверката от регионалното министерство, преди да излезе докладът на Сметната палата.
По повод декларацията на Камарата на строителите срещу нея, Комитова коментира, че няма да спре строителството, няма да спре и плащането за свършена работа. "Ние правим проверки на място къде какво е изпълнено, защото имаме ангажимент да изплатим едни 600 милиона на фирми, изпълнили проектите. Не бихме искали да ги разплатим, без да видим какво е направено на място", каза тя, по повод твърденията, че МРРБ не изпълнява договорите си.
На въпрос дали магистрала "Хемус" може да бъде завършена до 2024 година, министър Комитова обясни, че нова едва ли ще стане, при положение, че има отделни участъци, за които дори липсва проектна готовност, цитира я "Дневник".