Недостиг на професионален и административен капацитет, лоша комуникация между отделните дружества, застаряващ персонал, както и липсата на мотивация за работа в жп сектора. Това са част от проблемите, изброени в доклада на българо-германският консорциум "Инфра Кеър-Транс Кеър".
Документът е част от работата на консорциума по Оперативна програма "Транспорт" след приключването на ЛОТ 2 от проекта за преструктуриране на железопътния сектор у нас, пише БТА.
Експертите са изготвили Стратегическата рамка за управление на човешките ресурси в структурите на НК "Железопътна инфраструктура", Холдинг "БДЖ" ЕАД, ИА "Железопътна администрация" и дирекциите в МТИТС, отговорни за развитието на железопътния транспорт.
Целият проект включва изпълнението на три договора, свързани с преструктурирането, работата, по които приключи в края на септември 2013 г.
В документа са изброени и силните страни на сектора. Като такива консултантът посочва добре изградените структури за управление на човешките ресурси в компаниите. Констатирана е също така и добре изградена система за професионално обучение и преквалификация на кадрите, както и мрежа от професионални и висши училища, които могат да предложат добре подготвени кадри.
За да се повиши ефективността на персонала и стане функцията му максимално печеливша за сектора е необходимо въвеждането на нови модели и системи, които да разширят възможностите за кариерно развитие, мобилност, гъвкава заетост и т.н., отбелязват от консорциума.