Магистралите "изядоха" доходите

Започнатите инфраструктурни проекти ще бъдат завършени през 2014 и 2015 г., каза Московски

по статията работи: Ралица Стоянова | 08.03.2013 | 09:46

Инфраструктурата беше приоритет на правителството на ГЕРБ, но не стигна време и ресурс да се работи и в другата посока – доходи и безработица". Това заяви транспортният министър в оставка Ивайло Московски пред bTV.

Сектор "Транспорт” е стабилен, обобщи той. "Базовата инфраструктура е гаранция за растеж в целия свят. Хората виждат какво е направено".

Повечето проекти ще бъдат финализирани през 2014 г. 2015 г. и резултатите от тях ще се усетят след това, обясни Московски.

Транспортният министър в оставка не посочи кой трябва да го наследи на поста в служебния кабинет, но пожела да бъде "разумен и последователен човек”. Той посъветва бъдещия си наследник да не отстъпва от проектите по Оперативна програма "Транспорт”, средствата, по която са договорени на 100% и изплатени на 50%.

Въпреки че все още не е получил покана за участие в партийни листи за изборите на 12 май, Московски призна, че ще вземе участие, ако бъде поканен.

Той потвърди, че в редиците на ГЕРБ предстоят "чистки” на хора, които са разочаровали обществото. Според него обаче това са нормални процеси.

Според Московски приватизацията на "БДЖ-Товарни превози" е единственият възможен и законен начин да се удовлетворят исканията на кредиторите. "Който иска да протестира, няма никакъв проблем. Когато кредиторите влязат в компанията, няма да има повече БДЖ,” обясни той.

Министърът в оставка каза, че по време на мандата на ГЕРБ задълженията на дружеството от 820 млн. лв. са намалени с около 100 млн. лв. Той информира още, че в момента се строят над 400 км скоростни жп релси, а след 1 януари 2014 г., когато започва новият програмен период на еврофинансиране, който и да управлява, ще има на разположение 600 млн. лв. за закупуване на влакове за скоростните релси.

Московски призна, че "Български пощи” работят на загуба, но обясни, че компанията в момента защитава правото си на държавна помощ от 22 млн. лв. "Български пощи” извършват социална дейност, защото обслужват отдалечени райони, които никоя частна фирма не би обслужвала. Компанията има над 2500 станции в селски райони и това й дава основания да кандидатства като бенефициент по Програмата за развитие на селските райони", заяви още Московски.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


26 Кико Георгиев 08.03.2013 | 21:07
Преди 40 минути стана ясно, че ще бъдат завършени тази година. Вижте пресконференцията тук – http://bit.ly/UaX5nr
25 bilyanka razpilyanka 08.03.2013 | 15:08
Те поне главните пътища да оправят, че някои от тях са толкова зле, че приличат на кърски, а трафикът, която поемат е огромен.
24 Коста Николов 08.03.2013 | 14:29
Започнатите инфраструктурни проекти ще бъдат завършени през 2014 и 2015 г., каза Московски - да, ама за магистрала хемус, която трябва да свързва София със Варна, все още нищо не се говори, явно няма да е в този програмен период.
23 манна небесна 08.03.2013 | 14:10
"Той информира още, че в момента се строят над 400 км скоростни жп релси..." Къде ги тия релси, че ми е много интересно да разбера? И сектор "Транспорт" е стабилен само заради въпросните магистрали, а иначе железопътния такъв е под всякаква критика.
22 Emily Reed 08.03.2013 | 13:18
Всичко опира до приоритетите на полотиците, които за толкова години, така и не се поинтересуваха какво се случва с хората, да се стимулира създаването на работни места, да запазим младите хора у нас...
21 Galen Vladov 08.03.2013 | 12:58
Ами те хората хилядократно ви казваха, че асфалт не се яде. Просто вия не искахте да се обърнете към народа и да погледнете страданията му.
20 Анита Кралева 08.03.2013 | 12:30
Да се надяваме, че инвестицията ще ни се върне!
19 Beautiful Mind 08.03.2013 | 12:01
То няма как да се работи и яде асфалт. Няма как асфалта да отбелязва икономически прогрес. Няма как да отглежда децата ни.
18 Raina Knqginq 08.03.2013 | 12:00
Ама то няма бизнес, как да кара? :)) Това е, че сме сложили телето преди кравата и чакаме да стане чудо.
17 Soul Food 08.03.2013 | 11:59
Не малко, а доста, ама карай - ще видим в крайна сметка, какво ще ни остави наистина!
16 Soul Food 08.03.2013 | 11:58
Абсолютно. Не може да има такава висока концентрация на инвестиции само в София, в България има също още големи градове, които ако се развиват ще дърпат цели райони.
15 Forrest Gump 08.03.2013 | 11:49
Бойко малко като тоталитарен лидер държи да остави много бетон и асфалт след себе си, а как живеят хората е някак си на втори план.
14 Raina Knqginq 08.03.2013 | 11:24
Не знам обаче, каква би била и съдбата на Български пощи! Явно продължават да си работят на загуба.
13 Средновековен Рицар 08.03.2013 | 11:21
Няма как бизнеса да кара по разбитите пътища. Вчера минах с колата си по една улица, от която не бях минавал от края на есента и направо останах шокиран, защото целия подскачах с колата ми.
12 Dwight Yorke 08.03.2013 | 11:19
Ако ще и Конрад Аденауер да управляваше държавата в тези 3 години и половина, то с тези ограничени ресурси, едва ли би постигнал чудеса.
11 Иван Ангелов 08.03.2013 | 11:18
Народа иска повече пари. Докато не се появи някой, който да вдигне минималната работна заплата на 350-400 лева, то хората ще се бунтуват.
10 p kehaiova 08.03.2013 | 11:18
Тези магистрали наистина много средства погълнаха, народа все повече започва да гладува и да не успява дори най - необходимите нужди да си покрива.
9 Средновековен Рицар 08.03.2013 | 11:16
Все още е много рисково да се инвестират пари в България. Просто чуждите инвеститори засега ни заобикалят и с право.
8 Иван Ангелов 08.03.2013 | 11:13
Искаха да изчистят плащанията на държавата, но не и да помогнат на народа. Точно това им беше грешката според мен.
7 Jason Bourne 08.03.2013 | 11:13
Повечето проекти са финансирани с европари, така че трябваше да насочат усилия и за подобряване стандарта на живот в България.
6 Raina Knqginq 08.03.2013 | 11:11
"Той потвърди, че в редиците на ГЕРБ предстоят "чистки” на хора, които са разочаровали обществото. Според него обаче това са нормални процеси." - Така, така. Да видим кои ще бъдат изчистени наистина.
5 Soul Food 08.03.2013 | 11:10
След като държавата не може да се грижи за родната железница, както трябва, то най-добре наистина тя да бъде приватизирана!
4 uchtiviq los 08.03.2013 | 11:03
Ами... и без път не може, вярно е,че наистина орязаха доста от останалите неща, но в крайна сметка като искаме да стигаме света не може да стане с дупките ;)
3 nina stanislavova 08.03.2013 | 10:22
много интересно , а и що не са написани ония дето изядоха всичко и държавата изядоха
2 Doggy Cat 08.03.2013 | 10:06
не че има нещо лошо в инфраструктурата и в магистралите,аз много се радвам на новата магистрала до морето,но е вярно,че заради пътищата голяма част от парите за хората се свиха.
1 Milica Georg 08.03.2013 | 10:01
Много правилно се бяха насочили към инфраструктурата, тъй като тя е живот, но пък от друга страна къде го този живо като тенденциозно се наливат пари само в столицата?! Хората стоят без работа и мизерстват.

ТВ програма

Кино

  • Сега Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:20 Още от деня коментарно предаване
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • Сега Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Островът на 100-те гривни: Другата...
  • 22:00 "Кажи честно" - забавно шоу с...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Скрита самоличност" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Игри на волята:...
  • 22:00 "Много мой човек" - сериал, сезон 1
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 1
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.