Над 84% от дружествата у нас подават декларация за облагане с корпоративни данъци по електронен път, подписана с електронен подпис. Това става ясно от данните на Националната агенция по приходите (НАП) от получените до този момент документи.
Приходната агенция отчита, че към момента са подадени 50 600 декларации за облагане с корпоративни данъци. От тях близо 27 000 са формулярите, подадени от дружества, които осъществяват дейност, а останалите – от такива, които не са работили през миналата година.
Срокът за подаване на годишна данъчна декларация за облагане с корпоративни данъци изтича на 31 март. Този срок важи и за фирмите, които не са извършвали дейност през 2013 г. Те обаче ще трябва да попълнят отделен формуляр. В него трябва да декларират, че за предишната година не са имали дейност и не са отчели приходи или разходи съгласно счетоводното законодателство. Към тази декларация не се прилага годишен отчет за дейността. Декларациите се подават в офисите на НАП по мястото на регистрация на фирмите, по пощата с обратна разписка или по интернет.
31 март е и крайният срок, в който трябва да се плати дължимият корпоративен данък, след приспадането на направените авансови вноски. Фирмите, които подадат декларациите си по електронен път ползват 1% отстъпка от дължимия годишен корпоративен данък (но не повече от 1000 лв.). Тази отстъпка се ползва, само ако и данъкът е внесен в срок до 31 март 2014 г.
От приходната агенция отбелязват, че инициативите между НАП и Националния статистически институт (НСИ) а подаване само на едно място на годишните отчети за дейността, които фирмите представят едновременно с декларациите си за облагане с корпоративни данъци, продължават и през тази година.
Има няколко възможности това да се случи. Едната е да се подават по електронен път в НСИ, задължително подписани с електронен подпис, а другата – на хартия в офисите на НАП. Обменът на информация между двете институции става изцяло по служебен път.