Наказаха производител на вафли за заблуждаваща информация

Санкцията, наложена от КЗК, е в размер на 40 хил. лв.

по статията работи: Деляна Петкова | 28.04.2011 | 11:49
Повече за:

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е наложила имуществена санкция в размер на 40 090 лв. на великотърновската фирма "Лачита" за подвеждаща информация по отношение на съдържанието на предлаганите от тях вафли "Криза", съобщиха от ведомството.

Производството е образувано след постъпил сигнал за подвеждащи твърдения от страна на производителя, според които вафлите "Криза" били със специално подбрани хранителни вещества, осигуряващи нужната енергия на организма, които могат да заместят едно хранене.

При проверката било установено, че в официалния сайт на "Лачита” ЕООД в секция "Новини” от 21.12.2010 г. е публикувана информация със заглавие "Великотърновски бизнесмен патентова вафла Криза” и подзаглавие: "На пазара е вече най-новият продукт с марка "Криза”. В нея няма химия, което я прави и подходяща за любителите на здравословното хранене.” Под публикацията изрично е посочено следното: Източник – Автор: "Лачита” ЕООД.

След проведените лабораторни анализи обаче се установило, че продуктът по никакъв начин не се отличава от обикновените вафли и съдържа обичайните съставки - пшенично брашно, хидрогенирано растително масло, какао на прах, обезмаслена суроватка на прах, сухо пълномаслено мляко, ядки, сол, сода бикарбонат (Е500), емулгатор – соев лецитин (Е322) и аромати.

Изводът на юристите е, че "Лачита" ЕООД е нарушил чл. 31 от ЗЗК, като е заблудил потребителя за съдържанието на предлагания от него продукт.

Поместената информацията на официалния сайт на "Лачита” ЕООД и публикувана като статия във вестник "Борба” дава некоректно представени данни, в резултат на което се създава риск от реално настъпване на заблуда от страна на потребителите, сочат още мотивите на експертите от комисията.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


10 М. Иванова 28.04.2011 | 16:58
В Закона за защита на потребителя ясно и точно е записано: "Раздел 3,чл.9,(3)- Информацията, съдържаща се в етикета, трябва да бъде разбираема, достъпна, ясна, лесна за отличаване и да не бъде подвеждаща. " Като акцентирам на "и да не бъде подвеждаща". Този производител е нарушил това условие и трябва да му се постави голяма санкция или да се забрани дейността на фирмата му. А на всеки е ясно, че няма как една вафла да замени храненето през деня и да те засити, това е невъзможно.
9 Петър Стоянов 28.04.2011 | 16:43
Заместник-председателят на Великотърновския общински съвет в старопрестолния град Ивайло Любенов е в челото на черната класация на некоректните работодатели в региона. Хората работят на три смени денонощно и се оплакват от физически и психически тормоз. Да припомним, че Ивайло Любенов, който оглави движението „Граждани за Велико Търново” и на местните избори получи три общински мандата в местния парламент.
8 Силвия Димитрова 28.04.2011 | 15:18
От "Лачита" пробваха да прехвърлят вината на в. "Борба", по-точно на журналиста, който е написал подвеждащата статия. Искам да се знае и че тя е една от рисковите фирми в България, които системно не заплащат труда на работниците си.
7 Свежка . 28.04.2011 | 15:17
Изобретателният шеф на „Лачита“ е добре познат местен скандален бизнесмен, известен под прякора Иво-Вафлата :) Браво г-н Вафла, експлоатирате системно работниците си и подвеждате крайните потребители! За такива бесило, а не някаква си глобица от 40 000 лв.
6 Мариана . 28.04.2011 | 14:14
V D, за щастие има полезни вафлички. :) Но са домашно приготвени с корички от спелта и крем от какао, лешници, мед, соево мляко и други здравословни фантазии. :)))
5 V D 28.04.2011 | 13:41
Разбирам те да са единственият производител, който да рекламира по този лъжлив начин свой продукт, а той не е. Защо тогава се възмущавате? То дори няма и полезни вафли като се замисли човек, така че нищо не ме учудва.
4 Draga Mateeva 28.04.2011 | 13:31
Малка им е санкцията на тези експлоататори на човешки труд. Опитват се да манипулират крайния потребител да си купи "здравословния" им продукт. Поредните тарикатски трикове на дребно.
3 Мариана . 28.04.2011 | 12:12
Нищо ново – повечето рекламни трикове са си пълна подигравка с интелигентността на потребителя. Като започнем от абсолютната дивотия маргарин /трансмазнини/ с фибри, химическа отвара “засупи глада”, разтворимо кафе с витамини от група В... списъкът е безкраен!
2 Илиян Илиев 28.04.2011 | 11:58
Що за дивотия ?! Как може една вафла да замени едно хранене ? Това всеки нормален човек като го прочете ще разбере, че това няма как да стане. Може би трябва да започнат производство на вафла ''Епикриза'' за да може да им дойде акъла на някои хора.
1 Георги Петров 28.04.2011 | 11:55
Колко още много такива производители на храни и напитки има, че ако започнат и тях да проверяват приходите от глоби ще са огромни и достатъчни за да върви държавата напред :). В крайна сметка никой от потребителите не бива да бъде лъган и подвеждан със съдържанието на даден продукт.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Панорама с Бойко Василев
  • 22:00 Страсти в Тоскана 4 тв филм /9...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Ирина "Кадифето" игрален филм...
  • 01:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:15 "Кучешки романс" - комедия,...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 "Спирала" - сериал, с.2, еп.4
  • 00:45 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • Сега Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Братя" - сериал, сезон 1
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 3
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 2
  • 01:00 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Врагът отблизо" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.