За нов опит за банкова измама предупреждават от "Банка Пиреос", съобщават от econ.bg. Измамата е чрез т.нар. "phishing" (фишинг) по електронната поща.
Неистинският e-mail подканя клиентите да въведат своите данни в сайт - копие на оригиналния.
От банката призовават да не се попълва, каквато и да е конфиденциална информация, в каквато и да е форма или e-mail съобщение, също да не се отварят линкове в подобни съобщения, а да се изтриват незабавно всички съмнителни e-mail съобщения.
От банката припомниха, че няма практиката да изисква от клиентите си предоставяне на лични данни и особено на ПИН код по електронната поща.
Т.нар. фишинг-атаки са изключително популярен метод за кражба на лични данни или източване на банкови сметки. Преди няколко месеца от подобни кибер атаки пострада и друга банка у нас.
Как да действаме при съмнение за опит за фишинг?
Винаги можете да проверите истинността за изпратеното съобщение от банката, като се свържете с обслужващият ви банкер или нейните служители в Центъра за обслужване на клиенти на телефоните посочени на официалния сайт.
Никога не следвайте препратките вложени в подобен вид писма.
Информирайте банката или онлайн търговеца.
Изтривайте подобни писма.
Сменете незабавно паролите или кодовете от истинския сайт, ако погрешка сте въвели конфиденциална информация на измамната страница.
Незабавно информирайте банката или търговеца за случилото се и следвайте дадените указания.
Уведомете всички засегнати страни за кражбата на данни.
Поставете предупреждение за внимание за измама на кредитните си отчети.
Ако не сте сигурни как да го сторите, попитайте банката или финансовия си съветник.
Не отговаряйте или препращайте подобен вид поща, като веднага я изтриете.