Одобриха заема за БДЖ

Българската банка за развитие ще отпусне до 140 млн. лева, решиха депутатите на второ четене на закона за оздравяване на БДЖ

по статията работи: Деляна Петкова | 13.04.2011 | 10:25

Българската банка за развитие (ББР) ще предостави на БДЖ заем до 140 000 000 лв. въз основа на целево предоставени от централния бюджет възстановими средства, предаде БТА.

Това одобриха депутатите при гласуването на второ четене Закон за предоставяне на помощ за оздравяване на "Холдинг Български държавни железници" - ЕАД.

Средствата от централния бюджет се предоставят на Българската банка за развитие като гаранционни депозити. Условията за отпускане и обслужване на заема се определят със споразумение между министъра на финансите, министъра на транспорта и банката, одобрено от Министерския съвет.

С парите холдингът ще плаща за оздравителни процедури, но с одобрението на министъра на финансите. Той, при спазване на бюджетното салдо за 2011 г. по Конвергентната програма 2011 - 2014 г., трябва да осигури средства до размера на отпуснатия заем и начислената лихва, с които да се увеличи капиталът на железопътната компания.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


13 Златка Стоева 13.04.2011 | 14:48
Българската жп система е една от най-лошите в Европа, да не говорим за вида на влаковете. Дано това финансиране спомогне за погасяване просрочените задължения и да стигнат за ремонт на вагоните и локомотивите.
12 Свилен Терзиев 13.04.2011 | 12:07
Айде още 140 млн. от парите на данъкоплатците отидаха в черната дупка БДЖ.
11 Петър Стоянов 13.04.2011 | 12:07
В България има 3 големи фирми, които се разпореждат с градския транспорт в цялата страна. С подставени лица в големите общински градове се печелят конкурси за автобусни превозвачи. В някои места се използват дъщерни дружества, на други - се купуват бившите държавни ДАП-ове, които бяха приватизиране през 90-те години на миналия век!
10 Не е посочен 13.04.2011 | 11:51
"Честник" да се чете "Частник"! :)
9 Павката _ 13.04.2011 | 11:33
Eddard Stark, прав си за това, че разни автобуси буквално хвърчат като спортни коли по пътищата, само и само да стигнат първи и да оберат пътниците по автогарите, но в по-големите компания имат ограничител на скоростта и ако не се лъжа повече от 100 не може да вдигне автобуса, но за останалите натискат педала колкото може. Все пак влака си остава най-безопасния и спокоен начин за пътуване от една точка, до друга.
8 Не е посочен 13.04.2011 | 11:19
От 20 години има лоби на автобусните превозвачи във всяка власт... Само като видиш разписанията им и виждаш, че при спазване на ограниченията, тези часове са невъзможни. Казва ли им някой нещо - не. Доколко са целесъобразни тези ограничения всеки сам може да прецени, но въпроса е принципен. Честник, батка... Държавното - кради го до припадък, а както казват сенаторите в "История на света": "Да го @#*#@ бедните!". А с този заем не знам БДЖ докъде ще я докарат. Хората хвърчат с най-модерни влакове и се чувстват все едно къщата им пътува, а ние... Ние си знаем най-добре!
7 Borislav Bonev 13.04.2011 | 11:18
Време беше за този заем. Сумата не е малка - 140 милиона лева, коиъо ще помогнат на Български Държавни Железници да си стъпи на краката. Парите ще бъдат използвани за оздравяване на холдинга - подмяна на стари инсталации, ремонтни дейности в инфраструктурата на предприятието и други. Дали е хубаво или не, но за всеки изхарчен лев от този заем, БДЖ ще трябва да се допитва до финансовия министър Симеон Дянков.
6 Илиян Илиев 13.04.2011 | 11:17
от единия джоб, в другия... заем от тук, заем от там... БДЖ трябва да се преструктурира и да заработи в пазарна среда. иначе само наливаме едни пари там, които отиват в джобовете на разни посредници и измамници.
5 Пролет Генадиева 13.04.2011 | 11:14
Дано не се окажеш права, Криси Митева и парите наистина да не се озоват в джоба на някой друг, а да бъдат изразходени както трябва.
4 М. Иванова 13.04.2011 | 11:12
Дано да се развие БДЖ , да се подобри материалната база, а от там ще се подобри и качеството на самия транспорт .
3 Криси Митева 13.04.2011 | 10:59
Айде дано! И да бъдат усвоени изцяло и напълно само за БДЖ, а не да идат в някой джоб. Би било хубаво да се развие и модернизира железопътния транспорт, защото е приятно пък и евтино да се возиш с влак. Да не говорим, че в повечето страни по света това е един от най-бързите транспорти за придвижване.
2 Иван Цветков 13.04.2011 | 10:33
чудесно!имат спешна нужда от подновяване на вагоните,а за локомитивите да не говорим
1 Георги Петров 13.04.2011 | 10:28
Крайно време беше, да се направи нещо за българските железници, защото това е най-стария и амортизирал транспорт в България. Все си мисля, че 140 милиона няма да са достатъчни, но са добре като за начало!

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.14...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.67
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.