Одобриха закона за екодизайн на енергийните продукти

С одобрението на текста от страна на НС у нас се въвеждат изискванията в европейска директива

по статията работи: Деляна Петкова | 04.05.2011 | 17:46

Народното събрание гласува окончателно промените в Закона за техническите изисквания към продуктите, съобщиха от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). 

Нормативният акт въвежда в националното ни законодателство изискванията на европейската директива 2009/125/ЕО от 21 октомври 2009 г. за екодизайн на продуктите, свързани с енергопотреблението. Тя заменя директива 2005/32/ЕО на Европейския парламент и Съвета на ЕС за екодизайн към енергоемките продукти.

Екодизайнът е свързан с налагането на нови изисквания към проектирането на продукти с по-ниско потребление на енергия и по-добри екологични показатели през целия им жизнен цикъл. С новата директива се разширява обхватът на тези продуктови групи и се установяват изисквания за екодизайн при всички изделия, свързани с потребление на енергия.

Старата директива се ограничаваше само до изделията, които директно консумират енергия. По този начин нормите за екодизайн ще се прилагат вече и за изолационни материали, дограми, гуми, строителни материали и други. Допълнително със закона се прецизира прилагането му и по отношение на строителните продукти, транспортируемото оборудване под налягане, акредитацията им и надзора на техния пазар.

Промените в нормативния текст прецизират също задълженията на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор за съответните продукти и дейности.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Златка Стоева 05.05.2011 | 09:07
В последно време обаче се наблюдава тенденцията клиентите да не търсят продукти, които са зелени, а се стремят към качество. Следователно новата формула на успех ще бъде смесица между добро качество и екологично чисти стоки.
2 Цвете Жекова 05.05.2011 | 09:07
След скандала с големия петролен разлив около компанията ВР, мениджмънта на всички фирми се ориентира към т.нар. "зелен" маркетинг. Той се изразява в екодизайн на опаковката, по-слънчев изглед на логото, цялостна промяна на рекламното послание. Всичко това цели да убеди потребителите, че фирмата производител ясно и високо проповядва екологична философия.
1 Илиян Илиев 04.05.2011 | 17:57
Значи в Народното събрание можели да се занимават и със смислени неща! Доживях да видя нашите депутати да приемат закон, който да засяга по някакъв начин енергопотреблението, а не само да се чудят как да вдигат цените на тока.

ТВ програма

Кино

  • Сега България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:20 Още от деня коментарно предаване
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Вечерното шоу
  • Сега bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:15 "Колко ми даваш?" - забавно куиз...
  • 22:15 Премиера: "Кралят на Тълса" -...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • Сега "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Братя" - сериал, сезон 1
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 1
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.