Над 50% от потребителите у нас, които пазаруват онлайн, правят това през телефона си. В същото време най-често използваното устройство за сърфиране в интернет е лаптопът, следван от смартфона, настолния компютър и таблета, показва проучване на платформа за сравнение на цени и продукти.
Като мотив да купуват онлайн, потребителите посочват възможността да сравняват различните оферти, както и пестенето на време и промоциите в интернет магазините. Данните показват, че изборът на интернет магазин за пазаруване се прави на база на четири основни фактора – цена на продуктите, възможности за доставка, надеждност на магазина и предлагания избор.
Анализът сочи още, че по-голямата част от клиентите избират доставка с куриер до дома или на работното място. Едва един на всеки пет души предпочита възможността за лично получаване на пратката в магазина.
Най-често потребителите избират да плащат с наложен платеж при получаване на доставката или на място в магазина. Около 30% от потребителите приемат електронните решения за плащане, като привържениците на плащането с банкова карта онлайн и при получаване на закупената стока са приблизително по равно.
Най-популярни сред родните онлайн купувачи са Ebay.com и Alibaba.com, следвани от Amazon.com и TinyDeal.com.
Източник: Econ.bg