Пловдивският панаир стана място, откъдето започна кампания "Новият програмен период: възможности за бизнеса 2014-2020", която ще подпомага на предприемачите за оперативните програми на Европейския съюз.
В рамките на панаира се проведе и първата от поредицата срещи. Организатор на проявата е Министерският съвет.
Това е начало на активна комуникация с бизнеса, за да очертаем мерки, от които той наистина ще има нужда през следващите седем години, заяви вицепремиерът и министър на правосъдието Зинаида Златанова, която откри срещата.
Основните ни приоритети са ранен старт на оперативните програми и повишаване на административния капацитет на всички звена, от които зависи усвояването на средствата от еврофондовете, подчерта Златанова.
Администрацията е длъжник на бизнеса и това е един от уроците, научени през първия програмен период, коментира Златанова и представи насоките за инвестиции, набелязани от правителството: иновации и приложни научни изследвания, насърчаване на предприемачеството и обновлението на предприятията, интернационализация на бизнеса, зелена икономика.
Приоритетна е грижата за малките и средните фирми и откриването на работни места. В Програмата за развитие на селските райони ще бъде обособена подпрограма със собствен бюджет, насочена към малките стопанства и създаването на малки предприятия по селата, съобщи вицепремиерът.
Моят личен приоритет е справянето с бюрокрацията, защото се видя, че тя много пречи, заяви Златанова. Според нея това може да се постигне, като се намали обемът на документацията за кандидатстване за финансиране и се поставят ясни правила и срокове за одобрение на проектите.
На срещата бяха представени новата оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност", както и промените в сега съществуващите "Развитие на човешките ресурси" и Програма за развитие на селските райони. Лектори бяха представители на министерствата на икономиката, на социалната политика и на земеделието.
Информационната среща бе част от съпътстващата програма на тазгодишния Есенен панаир, която включва над 30 делови събития. Те допълват панорамата на новите тенденции и разработки, които се демонстрират в експозициите на над 1030 фирми от 41 държави.