Приватизацията на "Товарни превози" била неизбежна

Това била най-важната цел за БДЖ през тази година

по статията работи: Андриян Георгиев | 18.03.2012 | 17:59

При всички положения до края на тази година "Товарни превози”, което е част от държавното БДЖ, трябвало да бъдат приватизирани. Вече имало интерес както от български, така и от чуждестранни компании. Това била и най-важната цел пред БДЖ през 2012 г.  

"Нас ще ни удовлетвори колкото е възможно по-висока цена, но реалистичните ни очаквания са за сума около 200 млн. лв.”, каза Владимир Владимиров, председател на Съвета на директорите в БДЖ, цитиран от агенция "Фокус"

"След приватизацията на дружеството средствата ще останат в БДЖ и с тях ще бъдат погасени всички просрочени задължения към момента, включително и тези средства, които ще бъдат в падеж до края на 2012 г. Това ще облекчи изключително много състоянието на БДЖ, банките ще се успокоят и реформата в този елемент ще влезе в следващата си фаза”, посочи Владимиров.

По думите му важно е и получаването на нотификация от Европейската комисия, за да може държавата да помогне за спасяването на "Пътнически превози”, след като "Товарни превози” бъдат приватизирани.

Третото важно нещо било да се уточни сумата, която ще бъде необходима за тази държавна помощ и тя да бъде договорена със Световната банка. 

Реформите в БДЖ се намирали в своята решителна фаза, твърди Владимиров.

"От това, което правим в момента, ще зависи изцяло как ще изглежда БДЖ през следващите години. Приключваме голямата структурна реформа, с което структурите на "Пътнически превози” и "Товарни превози” вече ще бъдат изцяло пазарно-ориентирани и много опростени. Необходимо е да протекат реформи в отделните системи на дружествата. Трябва най-вече да се подобри експлоатационната дейност и работата с пазара", коментира железничарският шеф.

По отношение на преструктурирането на задълженията, което също било една от важните реформи, в БДЖ очаквали продажбата на "Товарни превози”, след която 50% от проблема щял да бъде изчистен.

"До края на годината трябва да се случат неща, които вече да ни позволят да мислим по-скоро за развитието на "Пътнически превози”, отколкото за спасяването на БДЖ”, завърши Владимиров. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 bella donna 19.03.2012 | 15:39
може да не е банка
4 bella donna 19.03.2012 | 15:38
неизбежна ами, с толкова дългове
3 Arabella Marmalade 19.03.2012 | 12:32
Коя ли банка ще приватизира и товарните превози...
2 Kрасимир Стоев 19.03.2012 | 12:30
Старата схема на нов глас:(
1 нова надежда 19.03.2012 | 08:56
Разпродават държавата, и то евтино.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Туризъм.бг /п/
  • 11:30 Днес на УЕФА ЕВРО 2024
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Бразди
  • 13:00 Иде нашенската музика /п/
  • 14:00 Религията днес /п/
  • 15:00 Спортните таланти на България:...
  • Сега "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Ритъмът на греха" - музикален,...
  • 15:00 "Фермата с боровинките" - фентъзи,...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 Темата на NOVA
  • 13:00 "Семейство Адамс 2" - анимация
  • 15:00 "Хъни" - с уч. на Меки Файфър, Джой...
  • 17:00 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.