Приватизират БДЖ, но не сега

На някои гари продавали билети като гевреци

по статията работи: Христина Рафаилова | 30.07.2013 | 11:06
Приватизират БДЖ, но не сега
inews.bg/Марио Евстатиев

Транспортният министър Данаил Папазов не изключи възможността БДЖ "Пътнически превози" да бъде отдадено на концесия или да бъде приватизирано.

В ефира на TV7 той сподели, че е привърженик на идеята дружествата публично-държавна собственост да бъдат дадени на концесия или да бъдат продадени. Приватизацията на железниците обаче не можело да се случи сега. Първо трябвало да се стабилизира БДЖ. 

Папазов коментира, че дружеството е в изключително тежко състояние, то било по-сериозно, отколкото очаквал, преди да стане министър. 

Той каза, че в момента общите задължения на холдинга са 700 млн. лева, като 175 млн. от тях са просрочени. "В момента не говорим за оздравяването на дружеството, а за спасяването му", коментира министърът.

Той каза, че не само финансовото състояние на БДЖ е лошо, но и психическата нагласа на служителите, тъй като постоянно чували, че дружеството ще фалира. 

Папазов каза, че работната група между транспортното и финансовото ведомство обмисля различни варианти за покриването на заемите на холдинга. Предстои и среща с кредиторите през септември, на която вероятно ще присъства и финансовият министър.  

Той подчерта, че продажбата на имоти на железниците е неизбежна. По негови думи цялата недвижима собственост може да покрие дълговете към Национална компания "Железопътна инфраструктура". Папазов каза, че се прехвърля собственост към НКЖИ, като така ще се избегнат съмненията за далавери, тъй като имуществото ще остане държавна собственост. "Един ден, ако НКЖИ иска, може да ги продаде", добави той.

От думите му стана ясно, че служителите на БДЖ трябва да се разделят с някои социални придобивки като почивните бази, за да запазят работата си. "Дружеството не е социална служба, то трябва да стане нормално предприятие", подчерта той. В противен случай няма как то да ни вози като железниците в останалите европейски държави, смята Папазов. 

Той добави, че почивните станции са много и излишни. И попита за какво са ѝ на БДЖ бази в Кюстендил, Паничище, Павел Баня, по морето, във Велико Търново. 

Министърът увери, че за момента не се предвиждат съкращения на персонал. Той уточни, че в момента се оптимизира съставът, като не се назначават нови хора на местата на пенсионираните или дисциплинарно уволнените. 

Папазов каза, че кражбите продължават да бъдат огромен проблем. Папазов уточни, че всичко се ограбва – гориво, желязо. По негово мнение предприетите от предишното ръководство реформи в тази посока не са постигнали резултат. 

Министърът каза, че до Нова година трябва да има електронна система за продажба на билети. Той даде примери за належащата нужда от модернизация. Папазов каза, че има места като гарата в Шумен, където билети се продавали на табли, както едно време се продавали гевреците. 

За новата система били нужни още около 1 млн. лева. Те щели да бъдат осигурени от продажба на скрап и неоперативни.

Той коментира и цифровизацията. Министърът е убеден, че всички граждани щели да имат достъп до декодери. Според него единственият проблем, който възникнал, бил кога да се изключва аналоговия сигнал. Стигнало се до решение той да бъде спиран, след като в даден район са раздадени декодерите за цифровата телевизия. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


21 Сани Д 30.07.2013 | 14:30
Това предприятие така и няма да го спасят, ако продължават да се мотаят по този начин и да нямат ясна стратегия какво ще се случва от тук насетне.
20 emanoil momchev 30.07.2013 | 13:35
Какво се мотат още с тази приватизация, тя е повече от наложителна.
19 ваня иванова 30.07.2013 | 13:14
Най - доброто решение е да се приватизира и да не го отлагат във времето.
18 mind games 30.07.2013 | 13:12
В мандата на това правителство, няма да има приватизация.
17 Митридат Египетски 30.07.2013 | 12:25
защо още се бавят?
16 pushit realgood 30.07.2013 | 12:15
Колкото по-скоро, толкова по-добре!
15 Митридат Египетски 30.07.2013 | 12:08
според мен спешно трябва да се приватизира, ама нейсе
14 Margо Filipova 30.07.2013 | 12:01
Мисля, че БДЖ "Товарни превози" ще се намира в много по добро положение, след като бъде приватизирано!
13 Katy Russeva 30.07.2013 | 11:50
Колко пари наляха за спасяването на железниците и съдбата продължава да е неясна, още дълго ще има да е воденичен камък за всички ни, ако продължават така нехайно да се отнасят към съдбата му.
12 Лудата Берта 30.07.2013 | 11:43
Крайно време е да решат какво ще се прави с БДЖ
11 Georgi Hristov 30.07.2013 | 11:37
Министърът каза, че до Нова година трябва да има електронна система за продажба на билети. Той даде примери за належащата нужда от модернизация. Папазов каза, че има места като гарата в Шумен, където билети се продавали на табли, както едно време се продавали гевреците. Това е наистина много добра новина, но все пак трябва да се побърза с праватизацията!
10 Lady Blossom 30.07.2013 | 11:35
Да де, ама тоя чака стабилизиране. Какво стабилизиране, то ще дойде едва когато БДЖ бъде приватизирано, а не преди това
9 Силви Милви 30.07.2013 | 11:35
Всички си говорят едно и също, а НИКОЙ НЕ прави нищо от тези министри за да промени положението на БДЖ. Защото така им е угодно, това е истината
8 La Bicha 30.07.2013 | 11:34
МНого ясно, че трябва! Този не знам какво стабилизиране бълнува, БДЖ отдавна е потънало.
7 Lady Blossom 30.07.2013 | 11:33
"Папазов каза, че кражбите продължават да бъдат огромен проблем. Папазов уточни, че всичко се ограбва – гориво, желязо. По негово мнение предприетите от предишното ръководство реформи в тази посока не са постигнали резултат. " - Ами като сте толкова зле, ще крадат. Явно никой от вас не е достатъчно умен, да се сети да постави система за контрол.
6 Силви Милви 30.07.2013 | 11:32
Напроптив, БДЖ трябва да бъде незабавно приватизирано за да бъде стабилизирано.
5 La Bicha 30.07.2013 | 11:32
" Приватизацията на железниците обаче не можела да се случи сега. Първо трябвало да се стабилизира БДЖ. " - Що за малоумно разсъждение!?! АМИ НАЛИ ЗА ДА се стабилизира, нещо което се случва от 20 и повече години и явно няма да се случи никога, ТРЯБВА да се приватизира бе идиот! Стига сте цоцали от държавата за тези фалирали предприятия от години и сте крадяли едни пари, които всички знаем къде отиват!!!!
4 Kostadin Filipov 30.07.2013 | 11:29
Трябва да има приватизация на БДЖ "Товарни превози" за да се плати на кредиторите на БДЖ, за да могат да дойдат парите по различните оператични програми на ЕВропейския съюз, че да можем да си стегнем малко или много железниците.
3 Анита Кралева 30.07.2013 | 11:23
За мен БДЖ трябва да се приватизира час по-скоро!
2 Milen Stanchev 30.07.2013 | 11:22
На някои гари продавали билети като гевреци - мизерията е много голяма и не знам просто какво ще се слъчва с железопътния ни транспорт в следващите няколко години...
1 Pencho Gospodinov 30.07.2013 | 11:14
Абсолютно необходимо е да се приватизира БДЖ Товарни превози, не за друго, а просто като условие ние да получим пари по оперативна програма транспорт за железопътния сектор.

ТВ програма

Кино

  • Сега Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Страсти в Тоскана тв филм /23...
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Последовател 2 тв филм /5, последен...
  • 00:20 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 00:50 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:25 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Библиотеката /п/
  • Сега "Островът на 100-те гривни" -...
  • 22:00 "Коя е тази песен?" - музикално...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 Премиера: "Шанс за изкупление" -...
  • 00:45 "Трима братя, три сестри" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • Сега "Игри на волята:...
  • 22:00 Новините на NOVA
  • 22:30 "Полицаите от края на града" -...
  • 23:30 "Хъдсън и Рекс" - сериал, сезон 3
  • 00:30 "Кметът на Кингстаун" - сериал,...
  • 01:30 "Пожарникарите от Чикаго" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.