И трите големи телеком оператора в България отчитат намаление на приходите. Спадът е в диапазон от 2% до минус 9% за първото тримесечие на 2011 г. спрямо същия период на миналата година.
Смущаващ е спадът на печалбата на трита телекома, който е с чувствително по-голям темп от спада на приходите. Напрежение за бизнеса идва и от пренастройване на модела, свързан с отмяната на автоматичното продължение на договорите.
Докато приходите от фиксирана телефония във Виваком намаляват, другите два оператора увеличават абонатите на фиксираната услуга.
Очевидно обаче обявеният ръст на абонатите с договор и продажбата на пакети с интернет достъп от телекомите не са достатъчни да компенсират спада в приходите.
На този фон са изненада обявените планове за мащабни инвестиции и засилен маркетинг, основно в бизнеса с интернет и кабелна телевизия. Особено като се има предвид насищането в страната и платежоспособното търсене.
Ако някой си е направил труда да анализира обобщените резултати на Интернет компаниите през последните 3 години ще разбере какво имаме предвид, коментират от CBN.
Всички макроикономически данни от страната за второто тримесечие на настоящата година до момента сочат продължаване на спада на вътрешния пазар, особено в B2C сегмента.
Това според експертите е признак на почти сигурно намаляване на приходите в телеком бизнеса и през второто тримесечие, като е възможен дори двуцифрен спад на продажбите, показват прогнозите в бранша.