Продаваме "БДЖ-Товарни превози" - втори дубъл

Депозитът за участие в конкурса по приватизацията е 20 млн. евро

по статията работи: Ралица Стоянова | 16.11.2012 | 14:33

След първия неуспех пак ще се опитат на продадат "БДЖ – Товарни превози". Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол обяви публичен конкурс на един етап за продажбата на 2 325 087 дяла, представляващи 100% от капитала на дружеството, собственост на "Холдинг – БДЖ” ЕАД.

Конкурсът е обявен с решение от днес. Конкурсната документация, която не съдържа информационния меморандум на дружеството, се закупува в срок до 30 дни от датата на обнародване на решението в Държавен вестник. Информационният меморандум ще бъде предоставен за закупуване на лица, закупили конкурсна документация, които отговарят на следните предварителни квалификационни изисквания:

Стратегически инвеститор, който кумулативно отговаря на следните изисквания:

1. Да е надлежно учредено и валидно съществуващо юридическо лице, съгласно законодателството на съответната държава;

2. Да осъществява дейност по извършване на железопътни превози на товари за последните пет години и да притежава: лиценз за извършване на железопътни транспортни услуги и/или друг еквивалентен документ, съгласно законодателството на съответната държава и сертификат за безопасност и/или друг еквивалентен документ, съгласно законодателството на съответната държава;

3. Размерът на приходите от дейността по-горе за всяка от последните три финансови години, съгласно изготвените одитирани годишни финансови отчети, трябва да възлиза минимум на 100 000 000 евро или равностойността им лева;

Финансов инвеститор, който кумулативно отговаря на следните изисквания:

1. Да е надлежно учредено и валидно съществуващо юридическо лице, съгласно законодателството на съответната държава;

2. Да управлява финансови активи и/или да притежава дялови участия в други дружества на обща стойност не по-малко от 400 000 000 евро или равностойността им в лева, както за всяка от последните три финансови години, съгласно изготвените одитирани годишни финансови отчети, така и към датата на подаване на документите за доказване на съответствие с предварителните квалификационни изисквания.

Срокът за подаване на обвързващи оферти е до 15.00 часа на 82-я ден от датата на обнародване на решението в Държавен вестник, а депозитът за участие е в размер на 20 000 000 евро или равностойността им в лева.

Не се допускат до участие в конкурса консорциуми (във формата на търговски или граждански дружества, съгласно българското законодателство, специално създадени с цел участие в конкурса), офшорни дружества, както и лица, които имат непогасени, изискуеми публични задължения към българската държава, лица, които са в ликвидация, лица обявени в несъстоятелност или са в производство за обявяване в несъстоятелност, както и лица осъдени за банкрут.

Първият конкурс за приватизация на дружеството беше спрян заради липсата на сериозен инвеститорски интерес. Тогава беше подадена само една оферта от компанията "Дует реълуей България".

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


4 raliza gospodinova 16.11.2012 | 16:06
Ще се намери ли наистина инвеститор който да се нагърби с нелеката задача да вдигне БДЖ–Товарни превози на крака. Лично мое мнение е че такъв няма да има.
3 Janeta Ivanova 16.11.2012 | 14:48
Надявам се наистина този път да се намери сериозен купувач, който ще въведе ред в българските държавни железници и ще подобри условията на пътуване в тях, защото в момента са под всякаква критика и все по-малко хора ползват услугите им.
2 Danail Todorov 16.11.2012 | 14:44
Дано при сегашните условия да се явят повече кандидати,които да се състезават за БДЖ Товарни превози,защото приватизацията му е наложителна,а парите от нея са жизнено важни за Пътническите превози.Новия собственик ще има възможност да инвестира в Товарните превози и да се конкурира успешно с частните превозвачи,които в последните години откраднаха доста клиенти на БДЖ.
1 Зорница Вичева 16.11.2012 | 14:42
Сега да видим дали ще има и една оферта. Струва ми се, че на никой не му се занимава с БДЖ-то и на никой не му се ще да се набута с нещо подобно. Ако наистина се намери инвеститор, то той ще се нагърби с много проблеми, наистина много големи проблеми, залегнали още от десетки години в железниците.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.3 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.