Проекти за 3 млрд. лв в Северозападна България се подготвят от МТИТС

Представиха приоритетни проекти за следващия програмен период

по статията работи: Филипа Тодева | 03.04.2012 | 20:30
Повече за:

Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията подготвя инфраструктурни проекти за над 3 млрд. лв., които ще се изпълняват в Северозападна България. Това стана ясно днес на форум посветен на транспортните проекти по Оперативна програма "Транспорт” в региона, съобщиха от министерството.

Експертите от ведомството съобщиха, че към момента изпълнението на оперативната програма върви с много добри темпове и цялата безвъзмездна финансова помощ ще бъде усвоена.

Сред акцентите на събитието бяха и приоритетите за следващия програмен период, с фокус към Северозападния регион. Валентин Игнатов, държавен експерт в отдел "Програмиране” към МТИТС представи подробна информация за инвестиционните планове и предстоящите проекти, които ще бъдат обект на европейско финансиране в периода 2014-2020 година.

"30 са потенциалните проекти до този момент за следващия етап по Оперативна програма "Транспорт”, уточни Игнатов. 12 проекта са насочени към развитието на пътната и железопътната инфраструктура по "основната” Транс-европейска транспортна мрежа, от които 5 за пътна и 7 за железопътна инфраструктура. Други осем проекта ще целят развитието на пътната и железопътната инфраструктура по "разширената” Транс-европейска транспортна мрежа.

4 проектни решения са предвидени за подобряването на корабоплаването по река Дунав; 2 – за подобряване на интермодалността при превоза на пътници и товари и 4 проекта ще са насочени към системи за управление на трафика във въздушния, водния и автомобилния транспорт, както и за закупуване на локомотиви и подвижен състав за железопътния транспорт.

На форума, освен инфраструктурните, бе акцентирано и върху железопътните проекти в Северозапдния регион. Национална компания "Железопътна инфраструктура” представи най-мащабния проект, който се подготвя в България.

Това е модернизацията на трасето Видин – София. "В момента се работи по направлението Руска  Бяла – Видин, което ще бъде разделено на пет участъка, като тяхната прогнозна стойност е около 2,5 млрд лв.”, съобщи пред присъстващите Стилиян Кротнев, директор на дирекция "Стратегическо развитие и инвестиционни проекти” в Национална компания "Железопътна инфраструктура”. Експертите от компанията уточниха, че с този проект по трасето Видин – София ще се пътува за около 1 час и 35 минути, при скорост 200 км/ч.

По време на форума бе обсъден проблема с преминаването на линията през гр. Враца и искането на местната общественост железницата да минава през тунел под земята. От НКЖИ обясниха, че това означава оскъпяване с над 150 млн. евро, които трудно могат да бъдат обосновани пред Европейската комисия, а в условията на криза страната не може да осигури подобно финансиране.

Обсъждани са всички налични способи за преминаване през града, в това число и чрез изграждането на шумозаглушителна стена, но все още не е постигнат консенсус. От НКЖИ посочиха, че след 2014 г. поетапно ще стартират участъците, които са в най-напреднала фаза на подготовка, но към момента проблемите с преминаването през гр. Враца поставят някои неизвестни и рискове пред изпълнението на целия проект Видин -София.

Форумът "Проекти финансирани по Оперативна  програма "Транспорт”, които ще се реализират в Северозападна България” се проведе в гр. Белоградчик. Участие взеха експерти на Управляващия орган на ОП "Транспорт”, бенефициентите по програмата, представители на централната и местната власт, журналисти и други. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


7 Svetliyo Cvetanov 04.04.2012 | 11:34
Изискване на ЕС. Тези пътища ще обслужват най-вече преминаващите Дунав мост 2.
6 Stanimir Len 04.04.2012 | 11:31
Просто поредната оперативна програма, от която трябва да се усвоят средства. Нищо друго.
5 Arabella Marmalade 04.04.2012 | 11:30
Да им докарат един голям инвеститор на хората. За какво са им тези пътища? Цимент ли ще ядат.
4 Nyia Pagan 04.04.2012 | 11:29
Всичко това се прави за нуждите на моста, който няма нищо общо с благосъстоянието на хората от този район.
3 Дария Божилова 04.04.2012 | 11:27
То хора не останаха, те тръгнали пътища и релси да турят!
2 Sisunka Mitevska 04.04.2012 | 08:36
Крайно време е да налеят малко средства и в този район, та ха дано да живне.
1 Raina Knqginq 03.04.2012 | 20:43
Това ще дръпне много така или иначе изпадащия район!! Дано!!

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.35 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.