При подбирането на нови служители работодателите гледат най-вече уменията им за работа в екип. Това стана ясно от проучване по проект на столичен университет. В изследването са участвали 500 работодатели, и представители на бизнес организации.
По думите на ръководителя на проекта доц. Цветана Стоянова този критерий е най-важен за 79% от анкетираните.
Добрата комуникативност на кандидатите, както и добрата им мотивация и желание за труд са останалите важни фактори, влияещи на работодателите при назначаване на нови служители, информира БТА.
Други важни критерии са способността на бъдещите служители за работа под напрежение и амбицията за развитие.
От данните става ясно още, че за 39% от анкетираните владеенето на чужди езици и най-вече на английски, е основен критерий при избор на служители, а за 36% от работодателите това е добрата компютърна грамотност.
Проектът се финансира по ОП "Развитие на човешките ресурси", като по него ще бъдат актуализирани учебните програми в професионалното направление "Администрация и управление", включващо специалностите "Бизнес администрация", "Публична администрация" и "Регионално развитие".