Работодателите искат минималната заплата да се определя по сектори

В металургията тя може да е 500-600 лева, в текстила и 310 лева били много

по статията работи: Ралица Стоянова | 27.09.2012 | 10:16

Правителството трябва да определя минималната работна заплата само в бюжетната сфера, а в реалния сектор тя следва да бъде договаряна по браншове между социалните партньори. Това заяви председателят на Асоциацията на индустриалния капитал Васил Велев пред БНР.

Трябва да има договаряне на минималните заплати. Много е различна ситуацията в металургията и текстила, например. На едното място минималното възнаграждение може да е и 500-600 лева, на другото 310 лева е много, смята Велев.

Бизнесът от десет години настоява да се намали рязко броят на платежните документи, с които се плащат осигуровки, но ако това стане по начина, по който е замислено, могат да се получат големи разминавания в счетоводствата. 

"Наближава времето за внасяне на бюджета, а научаваме от медиите за някои предложения. Притесняваме се че нашите прогнози, които бяха по-песимистични от официалните, са на път да се сбъднат", заяви Велев. 

Представителите на национално представените работодателски организациии искат спешно заседание на Националния съвет за тристранно сътрудничество по повод проектобюджета за 2013 година. Те обясниха, че че нямат конкретна информация за намеренията на управляващите, а и са притеснени от оставащото малко време до крайния срок за внасяне на проектобюджета в парламента.

Минималната работна заплата със сигурност ще бъде повишена на 310 лева от януари 2013 г., гарантира социалният министър Тотю Младенов преди няколко дни.  


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


18 Андрей Тошков 27.09.2012 | 19:51
Минималната заплата трябва да покрива нуждите не за оцеляване, а на живот и тогава отива доста нагоре.
17 Коста Николов 27.09.2012 | 14:45
Тя държавата едвам за това повишение успя да намери пари, че става въпрос нали за избори, които ще са след една година, ама пък вече да се говори за минимална заплата в някои сектори по порядъка на 500-600 лева, не мисля, че е нормално.
16 Коста Николов 27.09.2012 | 14:37
Това не върви да стане. Не може минималната заплата да се определя по сектори, защото стоките в магазина и сметките за ток също не се определят по сектори, нали? Какви са тези глупости?
15 Бони бон 27.09.2012 | 14:07
Така сие . Трябва да се обърне внимание много на безработицата и развитоето на частния сектор.
14 Бони бон 27.09.2012 | 14:05
Ма моля ти се, не чете ли че според Вожда инглацията у нас била равна на Нула. Ахахах:) Това дори в учебници по икономика го няма:))
13 Бони бон 27.09.2012 | 14:05
И спроед мен трябва да бъде по браншове. Все пак един специалист с висше не може да взима, колкото един метач или продавач. Просто трябва да се създавава конкурентна среда и между самите професии.
12 b g
Този коментар е маркиран като неуместен.
11 rozov lak 27.09.2012 | 12:46
Дам, общо взето всякакво увеличение минимално ще бъде изядено от инфлацията.
10 rozov lak 27.09.2012 | 12:45
Може. Много неща трябва да се съобразят в случая.
9 rozov lak 27.09.2012 | 12:42
Определено трябва да се случва по браншове, но и да е съобразено с някой важни икономически показатели.
8 rozov lak 27.09.2012 | 12:35
Много неща трябва да се съобразят, като цяло. Освен прага на бедността най-вече, и нивото на инфлация.
7 rozov lak 27.09.2012 | 12:34
Ха, общо взето във всички случаи положението е отчайващо. Донякъде съм съгласна с работодателите, че увеличението на МРЗ трябва да става по сектрои, а не като цяло. Но 310 лева на мен лично ми се виждат много малко, макар че става въпрос за текстил...
6 Janeta Ivanova 27.09.2012 | 11:20
Какво си играят да я цъкат минималната работна заплата с по 20лв, два пъти годишно, да я направят на 540, което определен праг на бедност и да не се занимават с глупости постоянно "умните" управляващи!!!
5 Svetlin Rusev 27.09.2012 | 11:03
Има логика,защото различните браншове имат различни възможности,но то и сега се договарят минималните осигурителни прагове по браншове,въпроса е колко е ефективно същетсвуването на минималната работна заплата?
4 Romina Aleksandrova 27.09.2012 | 10:53
За тази цел отдавна си има категории, а и трудно ще заставиш частния бизнес да плаща такива заплати.
3 SloMo disco 27.09.2012 | 10:37
Заплащането трябва да стане почасово с минимална граница, която да не може да се преминава. Всичко останало са пълни глупости.
2 Марта Иванова 27.09.2012 | 10:24
Правилно, много ясно, че трябва да е по сектори, но такъв подход пак ще доведе народа до разделение и мерене на кого работат е по-тежка.
1 Александра Банова 27.09.2012 | 10:23
Разбира се, че минималната ще бъде повишена на 100%, нали искат да ни вдигнат още данъците. То това е целта, а не да имаме повече пари или да живеем по-добре. По всякакви начини искат да ни доят.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:25 Домът на вярата Обидимски манастир...
  • 03:55 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Двойната Тина детски тв филм
  • 04:55 Тайна - моят домашен любимец детски...
  • 05:10 Близнаците Таекуондо детски тв филм
  • 05:25 Луана - футболното чудо детски тв...
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • Сега "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.