Регистрациите на товарни коли у нас растат, в Европа намаляват

Статистиката е за март тази година, както и за първото тримесечие

по статията работи: Ивайло Ачев | 27.04.2012 | 10:12

Спад от 9,6% на годишна база при регистрацията на нови товарни превозни средства в ЕС показва статистиката на Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA).

Противно на тенденцията, в България има увеличение на регистрацията от 11,1% при регистрациите на нови лекотоварни автомобили (до 3,5 тона) на годишна база. Общо са регистрирани 250 автомобила, докато през март 2011 година са били регистрирани 225 автомобила.

За първото тримесечие също има повишение на регистрациите у нас – 20,3% повече, т.е. 753 регистрации спрямо 626 през първото тримесечие на миналата година. Няма обаче данни за регистрациите на моторни превозни средства от над 3,5 тона.

Като цяло в ЕС са регистрирани 451 244 нови товарни превозни средства. На годишна база през март спад има на всички големи пазари в Европа – в Германия понижението е 1%, във Франция – 5,8%, във Великобритания – 8,9%, в Испания – 22,6%, в Италия – 36,1%.

На база тримесечие, т.е. януари-март 2012 година спрямо януари-март 2011 година, увеличение има само в Германия, при това незначително – 0,3%. Навсякъде другаде в големите европейски държави е отчетен спад – 7% във Великобритания, 11,2% във Франция, 22,1% в Испания и 45,4% в Италия. Общо понижението при регистрациите на нови моторни превозни средства в ЕС през март спрямо февруари е от 11,8%.

При леките моторни превозни средства (до 3,5 тона) има 13,8% спад – регистрирани са общо 151 007 единици. Това е най-голямото понижение от октомври 2009 година. Понижение отново се наблюдава навсякъде, само в Германия има лек ръст – от 0,1%, но при сравнение първо тримесечие на тази година спрямо първо тримесечие на миналата – иначе на годишна база отново има спад (1%).

При регистрацията на нови камиони над 3,5 тона също има понижение – 3,4%, като регистрирани са общо 29 856 единици. На годишна база увеличение има в Германия и Великобритания – 2,1% и 20,1% съответно, а за цялото първо тримесечие на годината увеличение се наблюдава във Франция – 2,1% и Великобритания – 28,7%, докато в Германия има спад от 4,4%.

Единственият сегмент, в който има повишение на регистрациите, е сегментът на автобусите над 3,5 тона. Повишението през март на годишна база е 17,9%, главно заради британския пазар, където има 86,7% ръст на регистрациите. В Германия също има голямо повишение – 22,6%. За първото тримесечие отново Великобритания и Германия водят в класацията – 70,1% увеличение на регистрациите и 18,8% съответно.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


23 PaidToClick Bulgaria 28.04.2012 | 15:52
Mожете да си докарвате приходи от 20-40 долара на ден! Вижте как: http://money-from-internet.webnode.com/
22 Angel Ushagelov 28.04.2012 | 15:49
Така става когато му отпуснеш на българина малко кредитите, хората по света си карат старите коли, на нас горивото и 5 лв. да го направят ще инвестираме в най неправилния отрасъл на иконимиката!
21 PaidToClick Bulgaria 28.04.2012 | 15:30
Mожете да си докарвате приходи от 20-40 долара на ден! Вижте как: http://money-from-internet.webnode.com/
20 Анита Кралева 27.04.2012 | 13:28
Ами няма как хората са затегнали коланите, първото от което ще отрежат са разходите за нови коли!
19 pavel stoimenov 27.04.2012 | 12:15
Според мен тука става въпрос за коли втора ръка.
18 empty world 27.04.2012 | 11:33
Ама много богати - чак замириса!
17 empty world 27.04.2012 | 11:31
Румънците защо идват у нас да си регистрират колите?
16 empty world 27.04.2012 | 11:29
Значи сме забогатяли :)
15 PaidToClick Bulgaria 27.04.2012 | 11:25
Как да си докарваме приходи от 20-40 долара на ден: виж как : http://money-from-internet.webnode.com/
14 pateshki ustni 27.04.2012 | 11:07
вече всеки си има кола
13 ivan georgiev 27.04.2012 | 10:49
може да не ни се вярва ,ама е така - БОГАТИ СМЕЕЕ :д
12 траян тодоров 27.04.2012 | 10:49
ако са били супер малко, пък сега са се поувеличили, не вярвам да сме забогатели
11 hubava jena 27.04.2012 | 10:32
Ние сме страшни просто ... уж сме в криза , а все скъпи коли се купуват
10 капаче калпаче 27.04.2012 | 10:27
Не ние, само някои;)
9 milica ivanova 27.04.2012 | 10:26
Наистина в БГ има много богати хора....и съответно и много бедни...
8 капаче калпаче 27.04.2012 | 10:25
На фона на толкова стари коли нормално е да има и ръст на новите;)
7 kostadin papanov 27.04.2012 | 10:23
оо , сега ще им покажем на всички колко сме богати ;)
6 Георги Гантанджиев 27.04.2012 | 10:18
Има кредити, а разбира се има и хора с пари.
5 Елемаг Електриков 27.04.2012 | 10:18
явно сме богати
4 Георги Гантанджиев 27.04.2012 | 10:18
В Испания и Италия доста солиден спад има.
3 tazmaniiskiq dqvol 27.04.2012 | 10:15
И откъде като уж нямало пари?
2 zlobna kobra 27.04.2012 | 10:15
Ами нормално .... хората са си купили миналата година :)
1 nedostapnata moma 27.04.2012 | 10:14
всичко идва при нас , рано или късно ;)

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Книга на книгите анимационен филм
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.14 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.