Продажбите на коли в Индия са скочили с 23% през февруари спрямо същия месец преди година, сочи информация на организацията на индийските автомобилопроизводители (Society of Indian Automobile Manufacturer).
През изминалия месец в Индия са били продадени 189 008 автомобила, което представлява увеличение от 22.6% спрямо 154 132 коли, продадени през февруари 2010 година.
За същото време в страната са продадени 21% повече мотоциклети на годишна база или 776 051 превозни средства.
Благодарение на силния икономически ръст автомобилният пазар в Индия претърпя истинско разгръщане през изминалата година. Увеличаващата се средна класа в страната, която желае да кара нови автомобили, накара гигантите в автомобилната индустрия като Ford, Renault-Nissan, General Motors и Volkswagen да се борят за вниманието на градските маси в Индия. Всяка от тези компании пусна нови модели специално за индийския пазар.
Прогнозите сочат, че индийският пазар, който е третият най-голям в Азия, ще нарасне тройно през следващите 10 години до 6 милиона коли годишно от настоящите 2 милиона.