Общо 1128 нови автомобила са продадени в България през януари, което е с 28% повече спрямо същия месец на 2010 г.
Това показват данните на Асоциацията на европейските автомобилни производители, според които продажбите на всички разглеждани европейски пазари бележат среден спад от 1,4% на годишна база до 1,04 млн. коли.
След изтичането на програмите за субсидиране на покупките на нови автомобили в редица страни от ЕС, съответните автомобилни пазари започнаха да отбелязват резки понижения. Това например се случва в Обединеното кралство, Италия и Испания.
Най-големите европейски пазари обаче – германският и френският – се разрастват съответно с 16,5 и 8,2 на сто.
През първия месец на 2011 пазарът, който по големина е най-близък до българския, е естонския. На него са продадени 1161 нови автомобила, което е сериозен скок спрямо реализираните едва 532 бройки за януари 2010 г.
Сред производителите на първо място по продажби остава германската група Volkswagen (с марките VW, Audi, Seat и Skoda). Нейните продажби обаче са се понижили с 5,9 на сто за целия европейски пазар до 229 823 коли.
Представянето на BMW значително се подобрява – отчетен е ръст на закупените автомобили с 19,8% до 54 462 броя. Продажбите на Daimler (Mercedes, Smart) се увеличават с 13,6 на сто до 45 389 автомобила.
Френската PSA Peugeot Citroën, номер две на Стария континент, са намалели с 3,4 на сто до 143 660 превозни средства. Спад има и при Renault, възлизащ на 5,2 на сто до 108 392 броя.
Италианският производител Fiat регистрира срив от близо 21% в продажбите си за януари до 78 766 коли, тези на Toyota намаляват с 11,1 на сто до 49 346 броя, а на Ford падат с 9,7 на сто до 83 270 броя.
GM се справя по-добре и през януари 2011 е продал с около 5% повече автомобили в Европа спрямо януари 2010 до общо 83 463 броя (от марките Opel, Vauxhall и Chevrolet).