Продажбите на дребно в Германия белязаха най-големия месечен спад през март от януари 2009 година насам.
Според официалните данни продажбите в най-голямата икономика на Европа са намалели рязко с 2.1% през изминалия месец, което отразява попарващия ефект на растящите цени върху потребителя.
На 12-месечна база спадът е дори по-голям – 3.5%, показва националната статистика.
През февруари продажбите на дребно намаляха с 0.4% и анализаторите прогнозираха същия спад на месечна база и за март.
Продажбите на храна, напитки и тютюн са спаднали с 4.8% в сравнение с март 2010 година, а продажбите на нехранителни стоки са намелели с 2.4%.
Икономистите и германските власти предвиждаха увеличаване на потреблението успоредно с намаляващата безработица, която през април спадна до 7.1% - едно от най-ниските нива през последните двадесет години.
Но инфлацията в Германия също тръгна нагоре през 2011 година, като достигна 2.4% през март, което заедно с нестабилната международна ситуация остави германските потребители в несигурност, коментират от изследователския икономически институт GfK.