Общо 13 189 нови автомобила са били продадени на българския пазар през първите девет месеца на годината, спрямо 20 729 коли за същия период на 2009 г., стана ясно от данни на Асоциацията на производителите и вносителите на автомобили.
Изменението представлява спад от около 36%, но е по-малко от отбелязваните в началото на годината понижения на годишна база от около 50 на сто.
От гледна точка на продадените автомобили на първо място сред марките се нарежда "Тойота" с 1450 реализирани борйки. Следват "Форд" с 1262 продадени автомобила, "Фолксваген" – 1172 коли, и Пежо – 1032 автомобила.
Топ пет на най-продаваните марки у нас завършва „Дачия” с 912 продадени автомобила в периода януари-септември тази година. На шесто място се нарежда "Ситроен" с 826 доставени автомобила.
През 2008 г. е бил регистриран най-голям брой на продадените автомобили в историята на България, съответно 57 927 коли. През 2009 г. доставките са спаднали на 26 813 автомобила.