Българската лютеница и шипковият мармалад се смятат за част от емблематичните на родния ни край продукти. Те, заедно с конфитюра от рози и българските плодове и зеленчуци, ще бъдат сред стоките, които страната ни ще рекламира на извъневропейските пазари.
Промотирането ще се извършва по схемата "Промоционални програми" под надслов "Освободете европейския вкус". Размерът на отпуснатите средства е 3,7 млн. евро.
Срокът на програмата е три години. Това става възможно след като Държавен фонд "Земеделие" и Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България (СППЗБ) подписаха договор за реклама на родни продукти.
Целта е да се увеличи потреблението на лютеница, консервирани домати, печени зеленчуци, конфитюр от рози и шипков мармалад в Русия и Обединените арабски емирства, съобщават от ДФЗ.
Според фонда половината от средствата са осигурени от Европейския съюз, 30% са национално съфинансиране, а 20% идват от Съюзът на преработвателите на плодове и зеленчуци в България (СППЗБ).
Припомняме, че в началото на миналата седмица (18 юли) ДФЗ реши да отпусне 1,7 млн. лв. на българските производители, за да рекламират продукцията си в чужбина. Средствата ще бъдат използвани за промотиране на нашенски череши, вина, яйца и млечни продукти. Рекламите ще бъдат излъчвани в съседните Румъния и Гърция, в Русия, както и в далечните Китай и Австралия.
Най-много средства в размер на повече от 500 хил. лв. ще получат от Асоциацията на земеделските производители в България. Те ще рекламират български яйца в съседна Румъния и Гърция.
За рекламирането на млечни продукти в Австралия и Обединените Арабски емирства пък се отпускат 420 хил. лв. Те ще бъдат използвани за организиране на PR събития, телевизионни реклами, семинари и други. За тази цел парите ще бъдат насочени към Асоциацията на млекопреработвателите в България.
Националният съюз на градинарите в България ще получи над 340 хил. лв. за промотирането пресни череши в Русия. Парите ще се използват за изработването на реклами в електронни, социални и печатни медии. Част от тях ще бъдат насочени и към аудиосъобщения в московското метро, както и към създаването на продуктови презентации.
340 хил. лв. ще получат и от Регионалната лозаро-винарска камара "Тракия". Те ще популяризират българско вино в Русия и Китай. Средствата ще бъдат насочени към създаването на реклами в електронни и печатни медии и PR кампании. Част от парите ще бъдат използвани за осигуряването на участие на родни компании на изложения в Москва, Хонконг и Шанхай.