"Столицата е оставена без физически контрол през нощта. Само преди дни е имало сериозен конфликт между началника на дежурната част и началника на КАТ заради недостига на патрули, които да контролират движението. Това се знае и от министъра на вътрешните работи, и от началника на столичния КАТ".
Това каза пред БНР Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Според него е налице безхаберие от страна на ръководството:
"Преди три месеца МВР предостави за обществено обсъждане законопроект, който целеше да ограничи възможността системните нарушители да продължават да управляват автомобил. В София има стотици шофьори с над 50 нарушения, но продължават да управляват автомобилите си. Този законопроект беше димка. Не е тайна за министър Рашков, че в КАТ служителите са демотивирани заради конфликтите между ръководството и самия състав".
В предаването "12+3" Милчев попита как институциите носят отговорност:
"В София всяка вечер стават средно около 20 катастрофи, които Пътна полиция покрива. Има бум на катастрофите през нощта, защото няма реален физически контрол... Видеонаблюдението в София е измама, всички водачи я знаят. От години не се плаща поддръжката на софтуера за видеонаблюдението на СДВР и то не може да разпознава регистрационните номера. Видеонаблюдението на Столична община наблюдава трафика и натовареността. Изостанали сме технически, за да управляваме процеса през видеонаблюдение. 90% от нарушенията, които се констатират в София, са само с камерите за скорост. За другите нарушения не се работи - нито за червен светофар, нито за пешеходците, нито за отнемане на предимство. За капак имаме увеличаване на жертвите тази година спрямо миналата - на национално ниво с около 15%. По заповед на началника в София има заповед да не се изнася информация".