Днес около обяд беше направен пробивът на тунела за изграждането на Метростанция 8 в София. Станцията се намира на бул. "Кн. Мария-Луиза" пред ЦУМ, където се пресичат Метродиаметър I (”Обеля” – "Младост” – бул. "Цариградско шосе” – Аерогара София) и Метродиаметър ІІ ("Обеля – "Надежда” – бул. "Черни връх”).
Тунелът e с дължина 108 метра и сечение 258 кв.м., височина 18 метра, широчина 22 метра.
"Днес открихме най–големия метротунел в Европа". С тези думи се обърна към журналистите премиерът Бойко Борисов при пробива на тунела за изграждането на Метростанция 8 в София, съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет.
Тунелът е построен на 22 метра под старата римска търговска улица, допълни още премиерът и покани всички жители на града и гости да разгледат археологическите разкопки.
Изграждането на тунела отне на строителите пет месеца, а метростанцията е една от най-важните в схемата на столичното метро. Проектът обаче е сред най-сложните за изпълнение.
Сега предстои преминаването на тунелно-пробивната машина в посока от НДК към бул. "Черни връх” и окончателно завършване на метростанцията и Метродиаметър ІІ. Изпълнители на обекта са две дружества - "Стройинжект” АД и "Адвал” АД. В момента се строят 13 км, 13 метростанции.
"До 10 дни ще бъде открит и първият участък от бул. "Ломско шосе” - от ул. "Бели Дунав” до Надлез "Надежда”. Метрото е проект, който включва и предоставя много нови работни места.”, обясни и кметът на София Йорданка Фандъкова. По думите ѝ обектът съчетава интензивно строителство и никакъв компромис с археологията.
По Оперативна програма "Регионално развитие” са отделени 16 млн. лв. за консервация и социализация на археологичните разкопки.