Ако качеството на снабдяване с ток е занижено повече от 10 дни в месеца, клиентът да не плаща цялата сметка.
Това предвиждат част от промените в закона за енергетиката, предложени от Явор Куюмджиев, зам.-председател на ресорната комисия в парламента.
Новите текстове бяха обсъдени с представители на потребителски организации, пише "24 часа".
При повторяемост в нарушаването на качеството и надеждността на снабдяване да се задейства процедура по отнемане на лиценза на енергото, обясни Куюмджиев.
Предвижда се още ощетените клиенти да могат да предявяват претенции за обезщетение до 3 г. Трябва обаче да сте подали жалба срещу заниженото качество на снабдяването.
В момента срокът е 3 дни. Според представители на ДКЕВР и на министерството на икономиката обаче 3 г. е твърде дълъг срок. Смятат, че не трябва да е повече от 1-2 седмици.
Те изразиха резерви и към друга идея в проекта, според която потребителят не плаща, ако сметката му надхвърля 30% от консумацията спрямо сравним предходен период.
Експерт от Комисията за защита на потребителите обясни, че може да се включи като възможност предявяването на обезщетение за неимуществени вреди.
Според Куюмджиев ще се премахне таксата за повторно включване, а клиентът ще се информира с SMS, имейл или писмо, преди да му спрат тока за неплатена сметка. От сдружението за правна помощ на потребителите предложиха срокът за възстановяване на захранването да се съкрати от 8 на 4 ч.
Димитър Куюмджиев, експерт в икономическото министерство, пък обясни, че се обмисля да има фиксирана цена за топлата вода. Тя да се изчислява през отчетната година за всяка сграда.