Близо 206 000 деца в задължителна училищна и предучилищна възраст в страната трябва да бъдат привлечени в образователната система. Това каза пред журналисти в Сливен министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Толкова са децата, които не са били открити в системата на Министерството на образованието, като този брой е максимален, подчерта министърът. По думите му, той не кореспондира със статистиката за преждевременно отпадналите от системата деца, които са между 13 и 14%, т.е. между 130 и 150 000.
Само работата на терен ще установи дали дадено дете е в съответния град, в друго населено място или друга страна, каза той. Над 9000 са децата, които липсват в регистрите на Министерството на образованието в област Сливен. Министърът е на посещение в града, за да се срещне с директори на детски градини и училища от областта, с участници в Механизма за съвместна работа на институциите по обхващане и задържане в образователната система на деца и ученици в задължителна предучилищна и училищна възраст.
Вълчев обясни и начина, по който ще работят екипите. По думите му e много важна интервенцията в задължителната предучилищна възраст между 5 и 7 години. "Необхващането на децата в тази възраст създава проблема с незнаенето на български език, както е и предпоставка децата много по-лесно да отпадат от училище", смята той. Според Вълчев механизмът ще благоприятства взаимодействието между институциите.
"Броят на децата, които трябва да бъдат издирени и върнати в училище, е голям", отбеляза той. И допълни, че усилията в тази насока трябва да продължат и това не е еднократна кампания. "Децата не трябва да бъдат изключвани, а подпомагани и включвани в образователната система, като се осигурява всякаква обща и допълнителна подкрепа за личностното развитие, каза министърът в отговор на въпрос дали учениците трябва да преминават в по-горни класове, при условие, че са неграмотни. И допълни, че за децата, натрупали дефицити в начален етап, е предвидено допълнително обучение.