28 млн. ще струва системата за е-винетките, ако само АПИ ги продава

В ЕС доставчиците на услуги получават възнаграждение в размер от 5,6 до 8%, казва Олег Асенов

по статията работи: iNews.bg | 05.02.2019 | 13:14

Инвестиция в размер на около 28 млн. лева е необходима, ако Агенция "Пътна инфраструктура" сама трябва да развие мрежа от 4000 точки за продажба на електронни винетки. Във всеки един пункт е необходима инвестиция от около 7 хил. лева. Това обясни проф. Олег Асенов, началник отдел "Управление на информационните системи и инфраструктура" към "Национално тол управление" пред Нова ТВ. По думите му, за да може един готов търговски обект да бъде свързан, трябва да се развие външна структура за продажба, която не е в проекта на АПИ. Тази външна структура предполага развитието на собствен търговски бек-офис - софтуер, който да свърже системата на АПИ с тези обекти.

Всяка една фирма, която отговаря на Общите условия, които са публикувани на сайта на пътната агенция, може да кандидатства за наш партньор, процесът е отворен за други кандидати, коментира Олег Асенов. Всяка външна търговска система, която иска да се свърже към нашия интерфейс, трябва да инвестира средства и да развие отвореността на системата. Продажбата на електронни винетки не може да се сравнява с електронен магазин. Тук говорим за система за придобиване на права за ползване на пътната мрежа. "7% отиват за търговска реализация, която не е само в посредника, а и за търговско опериране. Отиват и за изграждане на допълнителната инфраструктура, която е необходима, за да се реализира това търговско опериране", обяви Асенов. Консултантът на АПИ Световна банка е дал препоръка процента, който доставчика получава да е в границите до 7 %.

Проф. Асенов посочи, че в разработения бизнес модел на АПИ има три канала за продажби на е-винетки, които в момента се развиват. Единият канал, това са пунктове за обслужване изцяло на АПИ, които по закон ние трябва да развиваме и сме развили на ключови места – входните точки на граничните контролно-пропускателни пунктове и Областните пътни управления. Вторият канал за продажба е така нареченото съвместно опериране, при което всеки един от тези директни партньори е необходимо да направи инвестиция. АПИ предоставя оборудване, но се налага и допълнителна инвестиция от партньора, която е в размер на около 4500 лв.

В страни от ЕС, където има въведена тол система, по същия начин услугите по опериране на пунктовете за продажба са предоставени на доставчици. Тези доставчици получават възнаграждение в размер от 5,6 до 8 %. Като във Франция и Белгия този процент е в горната граница.

От 17 декември, когато стартира продажбата на електронни винетки до момента са продадени 1 млн. 247 хил. винетки, като в периода от 17 до 31 декември се продаваха и хартиени стикери. С около 500 хиляди повече са продадените винетки спрямо 17.12.2017 г.- 31.01.2018 г.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.75 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.