Почти 3 месеца по-рано ще бъде пуснато в експлоатация основното трасе на Южната дъга на Околовръстния път. Това обеща министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която посети строителната площадка на Южната дъга на Софийския околовръстен път, съобщава БТА.
Павлова провери работата по "Лот 31 Рехабилитация и реконструкция на път IІ-18 Софийски Околовръстен път - Южна дъга от км 41+137.87 до км 44+720 и пътна връзка №2 на пътен възел "Младост” в участъка от Околовръстен път до началото на съществуващия надлез”.
Проектът се изпълнява по оперативната програма "Регионално развитие” 2007 – 2013 г., която е съфинансиран от Европейския фонд.
Изпълнителят на обекта – фирмата "Главболгарстрой", пое ангажимента пред регионалния министър участъкът да бъде пуснат предсрочно в експлоатация – на 10 юни, вместо на 29 август, допълват от МРРБ.
"Предвид, че все пак имаме много сериозно ускоряване на сроковете, това в никакъв случай не може да бъде за сметка на качеството", обеща министър Павлова на проверката.
Тя възложи на лабораторията, подобно на магистрала "Тракия", експертите й да започват да правят допълнителни тестове и проби, за да не се допуска компромис с качеството. "На 100% се ангажирам, че няма да позволя лошо качество, за сметка на срок”, закани се министърът.
Останалата част, включително връзката с бул. "Климент Охридски", ще остане, както е предвидено, за края на август и началото на септември, посочи министърът.
"Предвид летния сезон, предвид очаквания голям трафик, през месеците юли, август, те ще могат още на 10 юни да пуснат тази част от обекта, като разбира се, останалите, включително връзката с бул. "Климент Охридски” и всичко останало, ще остане така, както е по срок, за края на август, началото на септември. По-важното е, че основното трасе, ще бъде пуснато предсрочно, почти три месеца по-рано пуснато в експлоатация, за да отключим терена”, каза Павлова.
На въпрос за обсъжданото увеличение на скоростта на движение по автомагистралите, Лиляна Павлова отговори, че разрешението за 140 км/ч. със сигурност няма да бъде за участъци, като стария участък на Тракия.
"Всички знаем какво е неговото състояние. Тук говорим да се даде възможност за новите магистрални участъци да се кара със скорост 140 км/ч., тъй като те отговарят на всички изисквания. Това са участъците на "Тракия”, която сега ще пуснем, впоследствие "Марица”. За всички останали пътища ще останат съществуващите ограничения, включително 90 км. на места”, каза министърът.
44 милиона лева е стойността на проекта за рехабилитация на Южната дъга на Софийския околовръстен път, това каза управителят на Агенция "Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров, който придружи Павлова при проверката на строителните работи.
Финансирането се осъществява по две направления – по ОП "Регионално развитие” и от държавния бюджет. Тази магистрала не е рехабилитирана от 1984 година, каза инж. Лазаров.
На естакадата на пътния възел вече се монтират новите мантинели, уточняват от МРРБ. Те са съобразени с всички европейски стандарти, които ще гарантират допълнителна сигурност на пътуващите.