306 билборда в София трябва да бъдат премахнати

За тази година кметът на София е подписал актове по наредбата за рекламата за 569 820 лв.

по статията работи: Кремена Бедерева | 18.12.2011 | 10:56

Общо 306 билборда в София трябва да бъдат премахнати от общински терени до началото на следващата година, сочи проверка на дирекция "Контрол по строителството" и на Столичния инспекторат, научи БТА.

Мащабната проверка на двете служби обхваща втора, трета и четвърта градски зони. Това са главните градски булеварди и пешеходни оси извън центъра, както и 12 от площадите в по-широкия център, парковете, градините и традиционно озеленяване в общината, разположени в тази територия, както и селищата и вилните зони от околоградските райони и главните входно-изходни магистрали в София.

Проверката е извършена на база подадената информация от "ГИС-София", която е по данни от 2010 г. и 2009 година, съпоставена с действителната обстановка. Обхватът на проверката е бил на съществуващи билбордове от 9 до 12 кв. м, които са разположени на места, извън определените места в конкурса за отдаването на части от общински терени за разполагането на рекламни елементи.

Във втора и трета градски зони е имало информация за 109 билборда, но е установено, че 26 вече не съществуват, а за останалите 83 са съставени констативни актове от страна на "Контрол по строителството" на 18-те фирми - собственици на съоръженията.

Актовете вече са връчени на фирмите и от началото на следващата седмица започва да тече 15-дневният срок за доброволно премахване на рекламните елементи. При неизпълнението му ще се съставят актове за всеки един от останалите рекламни елементи, като размерът на всеки от тях може да е от 10 хиляди до 50 хиляди лева според действащата в момента наредба за рекламата в София.

По основните входно-изходни булеварди и градски магистрали според предварителната информация е имало 265 билборда, като на място е установено, че 24 вече не съществуват. Съставени са констативни актове на 27-те фирми, които са собственици на съоръженията и предстои връчването им, след което отново ще има срок за доброволно премахване, обясниха експерти.

Част от билбордовете трябва да се премахват и заради големината им. В попадащите във втора зона главни градски булеварди и пешеходни оси, както в основните столични площади, паркове и градини извън идеалния център не трябва да се разполагат рекламни елементи с площ повече от 4 кв. м., а жилищните квартали, селищата и вилните зони рекламните елементи не трябва да са по-големи от 9 кв. м.

От Столичния инспекторат съобщиха за БТА, че до момента са премахнати други общо 24 рекламни елементи от Южния парк, градинката до НХГ, градината "Кристал", пред НДК, пл. "Св. Неделя" и парка "Заимов".

По думите на началника на отдел "Контрол по рекламата" в инспектората Иво Пенев до октомври от различни общински терени са били доброволно премахнати 426 рекламни и информационни елемента. Последните премахнати фирмени указателни табели и надписи са от сгради в реконструирания участък от бул. "Цар Освободител".

Между "Орлов мост" и СУ вече са свалени 17 подобни елементи. Инспекторатът проверява в момента и рекламните и информационни елементи в автомивки, автокъщи и частни дворове. Вече е извършено пълно заснемане в два столични района - "Младост" и "Люлин", а до края на годината ще приключи заснемането и в останалите райони.

При всеки от случаите ще се проверя дали поставеният рекламен или информационен елемент има наличната и задължителна по наредба документация. Столичната община ще направи и план-схема за разполагането на рекламните елементи тип "хоругва" - малките пана, изработени от винил и обикновено прикачвани към стълбовете с тел.

Те са един от най-евтините начини, което ги прави предпочитани за определени видове услуги и забавления. За тази година инспекторите са глобили с по 10 лева притежателите на 700 елемента тип "хоругва". Съставени са и 21 акта за поставени неправомерно хоругви върху цели групи от стълбове на уличното осветление.

За да се въведе ред в поставянето на този тип реклама от направление "Архитектура и градоустройство" на Столичната община ще предложат план-схема за възможните места за такива елементи. В нея влизат булевардите "Ал. Малинов", "Арсеналски", "В. Левски", "Ген. Д. Николаев", "Др. Цанков", част от "Евлоги и Христо Георгиеви", "Ломско шосе", "М. Еминеску", "П. К. Яворов", "Н. Вапцаров", "Св. Наум", "Скопие", "Ситняково", "Т. Александров", "Ботевградско шосе", "Царица Йоана", както и улиците "202", "Бяла черква", "Ген. Й. Гурко", "Цар Шишман", "Фр. Нансен" и "Х. Ибсен".

По този начин контролът ще стане по-ефективен, смятат вносителите. Всеки елемент, поставен на друго място ще е незаконен. За тази година кметът на София е подписал актове по наредбата за рекламата на стойност 569 820 лева. Почти всеки от издадени актове се обжалва пред Административния съд.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.16...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.69
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.