АПИ: Здрави пътища не ремонтираме

В социалните мрежи се появиха такива манипулации и внушения, които не са верни, казват от Пътната агенция

по статията работи: iNews.bg | 22.08.2020 | 10:19
Повече за:

Започнатите през седмицата ремонти на 7,6 км от Подбалканския път I-6 между Карлово и с. Васил Левски и на 31 км от третокласния път III-861 Югово - Лъки - отсечката за Кръстова гора, са необходими за безопасността на пътуващите. Агенция "Пътна инфраструктура" прави това уточнение по повод манипулации и внушения в социалните мрежи, че се ремонтират здрави пътища.

Определените като "здрави" пътища са с амортизирана настилка, слаба носимоспособност, множество пукнатини, деформации, нарушено отводняване, стари мантинели и това е видно от снимките, които прилагаме.

Именно поради това проектът за ремонт на трасето от Подбалканския път предвижда полагане на геомрежа за усилване на пътната конструкция, цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, мантинели, знаци и маркировка.

Подбалканският път е алтернативно трасе на автомагистрала "Тракия". По  него ежедневно преминават над 10 000 превозни средства. Преди 17 г. е обновен горният асфалтов пласт, но с това не се подобрява носимоспособността му - важен елемент за безопасната експлоатация на трасето. Със завършването на строителните работи до края на септември шофьорите, които пътуват по направлението София - Бургас ще могат да използват първокласния път като алтернативен маршрут при предстоящия ремонт на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора.

Ремонтът на 31 км от път III-861 Югово - Лъки, по който се пътува до едно от най-светите за християните места в Родопите - Кръстова гора също е наложителен и необходим. Третокласният път е единствена пътна връзка на Община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област. Пътят, построен през 50-те години на миналия век, ежедневно се ползва от тежкотоварни камиони, превозващи суровина от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района. Трасето преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит.

Проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, както и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка.

От всичко посочено е видно,че това не са "здрави" пътища и ремонтът им сега е повече от необходим за безопасността на всички пътуващи.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Истории от Олимпийските игри /п/
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • Сега "Бараж" - сериал, еп.47
  • 16:00 "Скъпа мамо" - сериал, еп.3
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Аз обичам България" - забавна...
  • 22:30 "Dancing Stars Extra" - зад...
  • Сега "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" (нов сезон) -...
  • 18:00 "Сделка или не" (премиера) -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Любовни афери" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.