Движението по Южната дъга на Софийския околовръстен път /СОП/ в участъка между пътен възел "Горубляне" и пътен възел "Младост" ще бъде възстановено до 10-ти септември, както е по график. Участъкът беше затворен на 14 юни т. г. за разрушаване на стария надлез при 40-ти км и изграждането на нов, част от разширяването на над 6 км участък от СОП от пътен възел "Цариградско шосе" до пътен възел "Младост". Реконструкцията на трасето стартира през октомври м. г. Двулентовият път се разширява в две платна с по 3 ленти за движение в посока, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалите и директното трасе, 2 локални платна и тротоари.
Построено е ново съоръжение над р. Кална. В момента се изграждат пътните възли "Горубляне" и "Младост". Изграждат се армонасипни стени, завършени са всички изкопни и насипни работи в участъка. Положена е пътна основа и бордюри на директното трасе. Изградени са 80% от мрежите от инженерната инфраструктура. В момента се полагат долните пластове на асфалтовата настилка на южния локал в посока АМ "Тракия".
По време на строителните дейности в участъка между "Горубляне" и "Младост" транзитно преминаващите автомобили се отклоняват от автомагистралите "Струма", "Тракия" и "Хемус" по Северната скоростна тангента. Локалният трафик използва като обходни маршрути бул. "Александър Малинов" и бул. "Цариградско шосе", както и ул. "Самоковско шосе" в кв. "Горубляне" и ул. "Инж. Георги Белов", които свързват кв. "Горубляне" и кв. "Младост".
С новото трасе на Софийския околовръстен път ще се осигури връзка между автомагистралите "Струма” и "Тракия”, ще се улесни транзитният трафик от АМ "Европа" и връзката с граничните пунктове с Турция и Гърция. Инвестицията е за 142,7 млн. лв. с ДДС и е от републиканския бюджет.