През следващата година ще стартираме тръжните процедури за строителство на участъка от магистрала "Хемус" от Боаза до пътя Ловеч – Троян и от там до Русе - Велико Търново, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Дончо Атанасов пред "Дарик" радио.
Стремежът ни е през 2018 г. да открием и тръжните процедури за изпълнители на автомагистралата "Русе – Велико Търново", която е с приблизителна дължина 133 км. Участъкът Русе - Бяла, заедно с пътя през Кресненското дефиле, са най-натоварените и с най-много пътнотранспортни произшествия отсечки и затова е важно да ги изградим колкото се може по-бързо, каза председателят на Управителния съвет на АПИ. Там, където е изградена магистрала или нов път, има нов живот, подчерта Атанасов и даде за пример участъка от магистрала "Марица" край Димитровград, където в момента се строят нови предприятия и се създават работни места.
Най-късно през пролетта на 2019 г. трябва да започне изграждането на най-сложния участък от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, между Крупник и Кресна. Отсечката трябва да е готова до края на 2023 г., за да спазим сроковете и да не загубим европейското финансиране, подчерта инж. Атанасов. Той обясни, че одобреният от Министерството на околната среда и водите Доклад за оценка на въздействието върху околната среда предвижда трасето за Гърция да преминава по съществуващия път Е-79, а за София да е по нов терен. Индикативната стойност на варианта на трасе с разделяне на посоките на движение е около 1 млрд. лв. Предсрочно - до края на 2018 г., ще е готов участъкът от Кресна до Сандански, който в момента се изгражда, каза още той.
Предстои преди началото на лятото - през юни, да завършим разширяването на пътния участък между Поморие и Ахелой, както и обхода на Ахелой, за да улесним трафика през туристическия сезон, защото не може за три часа да се пътува от София до Бургас, а за още час и половина да се стига от Бургас до Слънчев бряг, каза инж. Атанасов.
Председателят на УС на АПИ съобщи, че през тази година експериментално е засаден снегозащитен пояс от 700 кипариса в участък от магистрала "Тракия" край Карнобат, където се образуват опасни снегонавявания. Той съобщи, че още преди завършването на оградата са започнали да изчезват балите, които се използват за укрепване на пояса. Инж. Атанасов подчерта, че кражбите на пътни знаци и мантинели са сериозен проблем, както и посегателствата над указателни табели, които се боядисват и с това се застрашава безопасността на пътуващите.