Борисов отговори на репликите на Радев от Шипка

Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа, каза премиерът

по статията работи: iNews.bg | 03.03.2021 | 14:40
Борисов отговори на репликите на Радев от Шипка
МС

бб"Лесно е да коментираш свободата, но трябва и да се свърши доста работа". Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, който огледа напредъка на строителството на АМ "Хемус" в трасето между Боаза и пътя Плевен – Ловеч.

"По-свободни българите не са били. Свободата е и отговорност. Днес за пореден път някои искат да изопачат истината, че е забранено да се празнува", подчерта премиерът Борисов, опровергавайки опитите за манипулация, че е забранено на българските граждани да се изкачат на историческия връх. "Фактът, че тези, които го коментират, са там, където искат и никой не ги е спрял – е показателен. Такива лъжци, такива манипулатори! Затова аз обичам да показваме – това е българинът, работещ и правещ сам своята история", изтъкна министър-председателят.

Премиерът Борисов посочи, че Шипка е издигнат за почит, не за омраза и днешният национален празник е ден за обединение, а не за политиканстване.

"Строим огромни и мащабни съоръжения. На Трети март българите могат да са горди с нашите строители, инженери, проектанти. Това, което сме построили, ще остане и хората години наред ще се движат по магистрала "Хемус", подчерта още Борисов.

Премиерът направи оглед на трасето между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч, което е с дължина от 51,5 км и е обособено в три участъка. Борисов изтъкна, че същевременно активно продължа изграждането на всички важни инфраструктурни проекти като магистралите "Струма", "Хемус, "Европа", както и пътищата в Северозападна България.

"Докато другите говорят, ние работим и хората виждат резултатите", отбеляза министър-председателят Борисов, с когото на място беше и заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. Той информира премиера, че в първия от трите участъка - между п.в. "Боаза" до п.в. "Дерманци", който е и с дължина над 15 км, вече се полагат асфалтовите пластове.

"Вижда се изключителен напредък. Много скоро по трасето, което сме строили 2 години, хората ще минават за 2 минути и ще се любуват на природата", подчерта Борисов.

Вторият участък е от края на п. в. "Дерманци" до връзката с път ІІІ-3005 Радювене – Катунец и е с дължина 19,2 км. Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете.

Третия участък е с дължина 17 км и е от п. в. "Каленик" до връзката Плевен – Ловеч и п.в. "Плевен". Там се извършват земни и пътни работи, дейности по отводнителните съоръжения, работи се по големите мостови съоръжения, в т.ч. изпълнение на пилоти, на елементи от долното строене на мостовете, доставка и монтаж на главни греди, армировъчни работи и бетонови работи по пътните плочи.

Продължават и строителните, и подготвителните дейности в останалата част на магистралата. В следващите три участъка от п. в. "Плевен" до пресичането с път I-5 Русе – Велико Търново се извършват подготвителни дейности по почистване на терена и направа на временни пътища. За последните три участъка от АМ "Хемус" – 7, 8 и 9, които са от пресичането с пътя Русе – Велико Търново до пътен възел "Буховци", продължават проучвателно-проектантските работи по изготвяне на технически проекти.

Строителството на участъка от 16,32 км между пътните възли "Буховци" и "Белокопитово" на територията на областите Търговище и Шумен напредва и се очаква той да е готов в средата на 2021 г.

Цялостното изграждане на АМ "Хемус" до 2024 г. е основен приоритет на правителството. Бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация.

По-рано днес премиерът Борисов провери и напредъка на ремонта на тръбата в посока София на тунел "Витиня" на АМ "Хемус”, който се очаква да приключи през втората половина на месец март. "Вече всичко е на асфалт, вентилатори, противопожарни системи, интернет има навсякъде по най-съвременните методи е строено", отбеляза министър-председателят Борисов.

Изпълнена е над 33 600 кв. м хидроизолация по цялата дължина на лявата тунелна тръба. Монтират се армировъчни мрежи - част от новата първична носеща облицовка с дебели 15 см. Същата се изпълнява чрез торкретиране на три пласта.

Изградена е сложна дренажна система, която отвежда водите, задържани от хидроизолацията и предпазва новата първична носеща облицовка. Премиерът Борисов провери и ремонтираните мостове на автомагистрала "Хемус", които също бяха изцяло реновирани.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.77 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.