Всяка седмица трябва да има около 16 продукта с трайно ниски цени, от тези 50, които сме идентифицирали като подходящи, каза пред БНР заместник-министърът на икономиката Ивайло Шотев.
"Нашите очаквания са да има намаляване в малката потребителска кошница. Всяка верига ще може да избира кои продукти да слага."
Според него постигането на трайно ниски цени ще стане "на база на конкуренция".
"Фокусът е да създадем конкуренция между веригите при продуктите от малката потребителска кошница. Смятаме, че ще има изключителен ефект върху българските потребители."
Разликата с промоциите в брошурите е, че тук фокусът е върху базовите храни, подчерта Ивайло Шотев в предаването "Преди всички".
"До стоките с трайно ниски цени потребителите могат да намерят логото на кампанията "Достъпно за вас". Там гарантирано ще има гарантирано най-ниска възможна цена."
Търговците са подписали документ за добри търговски практики. Допълнително ще се осъществява контрол как се провежда кампанията, уточни заместник-министърът. По думите му, всяка седмица ще се следи какво се случва, какъв е ефектът и дали някой излиза от договорените рамки.
Кампанията е поетапна. Водят се преговори с регионални лидери на пазара, които също да се включат в инициативата, съобщи още Шотев.
"За да може трайно ниските цени да стигнат до всеки български гражданин. Говорим за Пловдив, Сливен, морски вериги, от различни краища на страната."
Ивайло Шотев увери, че сред стоките с най-ниски цени няма да има заместващи продукти и поддържането на тези цени няма да е за сметка на качеството.
Кампанията е замислена първоначално за шест месеца, за да се премине и през зимния период. Ако инициативата заработи успешно, може да продължи, изтъкна Шотев.
В инициативата "Достъпно за вас" няма да се допускат продукти, които са заместващи. Няма да се допускат и такива с по-нисък качествен клас. Това не е промоция с нискокачествени продукти, обясни пък за Радио Варна Владимир Иванов, председател на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата.