Жълти жилетки в столичния градски транспорт. Шофьори на тролеи се готвят за ефективни стачки. Причината за това са стотиците извънредни часове зад волана и лошите условия на труд.
След като стана ясно, че шофьори на автобуси работят по близо 40 дни и почиват само 4, сега и ватманите от електротранспорта недоволстват. Водачите разказват за фрапиращи случаи, в които зад волана сядат хора, неотдъхвали със седмици.
Денис е един от младите тролейбусни шофьори. След 4 години стаж, облича жълта жилетка. Причината – за да има кой да вози столичани, се налага той да работи в нарушение на закона.
"280 часа имам извънреден труд за миналата година. Аз съм си го сметнал. Има колеги с по над 700. Това е около 50-60 часа извънреден труд”, казва Денис Маринов.
Извънредните часове се плащали стриктно, обясняват от общината. Средната заплата била над 1700 лв.