Все повече българи подават своите оплаквания към омбудсмана. За миналата година в институцията са получени 5530 жалби, което е с 50% от предходната – 2010-та. Според омбудсмана Константин Пенчев, тенденцията ще продължи и през 2012 година, съобщи БТА.
Той допуска, че гражданите се повишили доверието си в институцията, но и че е възможно просто техните проблеми да са се увеличили. В сферата на обществените услуги най-много оплаквания са подадени срещу мобилните оператори - 467.
На второ място се нарежда Топлофикация, като срещу дружеството са подадени 341 жалби. Пенчев отбеляза, че повечето се оплакват от грубото отношение на службите. Така например възрастен гражданин се е жалвал със сълзи лично на него заради грубо отношение от страна на служител на "Топлофикация".
Общественият защитник на българите бе категоричен, че трябва веднъж завинаги администрацията да разбере, че е създадена да работи за хората.
По-рано през деня пред Агенция "Фокус" той коментира проблема с бездомните кучета, който стана централна тема в обществото след нападението на възрастен гражданин в София.
Пенчев отбеляза, че решението няма да стане кампанийно. "Не откривам топлата вода, като казвам, че проблемът с бездомните кучета не се решава и не е решен от години. От години се говори за него, от години се променя законодателството, от години някакви пари и от бюджета и извънбюджетни се събират и се дават, неправителствени организации помагат със средства или с труд, но всички виждаме, че проблемът продължава да бъде нерешен", каза той.
Според него, най-важното е общините да започнат да изпълняват мерките, предвидени в Закона за защита на животните, да се изработи Национална програма за справяне с кризата с безстопанствените кучета. Общественият защитник е на мнение, че може би трябва да се създаде и специализирана "зоополиция".